پوتین و بایدن پیرامون حملات باج افزاری مصاحبه کردند

به گزارش وبلاگ من، خبرگزاری اسپوتنیک روسیه در یک خبر فوری به نقل از کاخ سفید خاطرنشان کرد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با جو بایدن همتای خود تلفنی مصاحبه کرد.

پوتین و بایدن پیرامون حملات باج افزاری مصاحبه کردند

بنا به اعلام کاخ سفید، جو بایدن و ولادیمیر پوتین در تماس تلفنی روز جمعه پیرامون حمله باج افزاری تبهکاران مستقر در روسیه علیه ایالات متحده و همچنین تمدید سازوکار کمک بشردوستانه به سوریه که اوایل روز جمعه تصویب شد، گفتگو کردند.

در اطلاعیه خبری کاخ سفید در این باره آمده است: در این گفتگوی تلفنی، سران دو کشور فعالیت مشترک تیم های خود را که به تصویب قطعنامه تحویل کمک های فرامرزی به سوریه در شورای امنیت انجامید، ستودند. دو طرف همچنین در مورد حمله های باج افزاری که از سوی تبهکارانی در روسیه علیه ایالات متحده و سایر کشورهای جهان انجام می شود، صحبت کردند.

بایدن بر لزوم اقدام مسکو برای سرکوب گروه های تبهکار سایبری فعال در خاک روسیه تأکید کرد و به همتای روسی خود گفت که ایالات متحده در صورت لزوم برای دفاع از زیرساخت های مهم و حساس خود در برابر حمله های سایبری دست به اقدام خواهد زد.

گفتنی است، باج افزارها گونه ای از بدافزارها هستند که دسترسی به سامانه را محدود می کنند و ایجادکننده آن برای برداشتن محدودیت درخواست باج می کند. باج افزارها ابتدا در روسیه مشاهده شدند اما اخیراً تعداد حملات باج افزارها به کشورهای دیگر از جمله استرالیا، آلمان و ایالات متحده آمریکا افزایش یافته است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "پوتین و بایدن پیرامون حملات باج افزاری مصاحبه کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین و بایدن پیرامون حملات باج افزاری مصاحبه کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید