هشدار ترکیه به آمریکا درباره کنترل منطقه امن در شمال سوریه

به گزارش وبلاگ من، اردوغان با انتقاد از سرعت کُند آمریکا در اجرای طرح منطقه امن در شمال سوریه، هشدار داد اگر اداره این منطقه به آنکارا سپرده نشود، ترکیه برنامه های عملیاتی خود را پیاده می کند.

هشدار ترکیه به آمریکا درباره کنترل منطقه امن در شمال سوریه

به گزارش ، به نقل از رویترز، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در مراسم جشن دانش آموختگان آکادمی علوم دریایی استانبول با تکرار نقدها از سرعت کُند آمریکا در اجرای طرح منطقه امن در شمال سوریه، هشدار داد اگر اداره این منطقه به آنکارا سپرده نشود، ترکیه برنامه های عملیاتی خود را برای ایجاد منطقه امن مورد نظرش پیاده می کند.

اردوغان گفت: ما دیگر آنچنان صبر و تحمل یا زمانی برای تعلل درباره منطقه امنی که قرار است در طول مرزهایمان در شرق رودخانه فرات ایجاد شود، نداریم.

اردوغان خواستار ایجاد منطقه در دو یا سه هفته پیش رو شده و به آمریکا هشدار داد: اگر سربازان ما منطقه امن در شمال سوریه را در عرض چند هفته آنی نتوانند کنترل کنند، ما برنامه های عملیاتی خودمان را اجرا می کنیم.

رئیس جمهور ترکیه البته جزئیاتی از طرح و برنامه عملیات جدید این کشور برای ایجاد منطقه امن در شمال سوریه بیان نکرد، اما وی پیشتر هشدار داده بود کشورش آماده است تا در صورت لزوم، عملیات نظامی جدیدی را برای پاکسازی شبه نظامیان کُرد از مناطق شرق رود فرات اجرا کند.

رجب طیب اردوغان شرح داد: در برابر کنار گذاشته شدن ترکیه از قرارداد ساخت هواپیما های اف 35 بی تفاوت نخواهیم ماند.

اردوغان اضافه نمود: ما گزینه های جایگزین برای جنگنده های اف 35 را بررسی می کنیم و هیچ چیزی نمی تواند مانع ترکیه در خرید هواپیما از روسیه یا هر کشور دیگری شود.

رئیس جمهور ترکیه به بخش هایی از مفاهیم سرود ملی این کشور اشاره کرد و گفت: همه کسانی که در برقراری و تامین امنیت ترکیه تلاش می کنند هرگز نخواهند پذیرفت پرچم این کشور پایین بیاید و تسلیم خواری وذلت نخواهند شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "هشدار ترکیه به آمریکا درباره کنترل منطقه امن در شمال سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار ترکیه به آمریکا درباره کنترل منطقه امن در شمال سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید