مرکز مانیتورینگ اپلیکیشن های داخلی افتتاح شد

به گزارش وبلاگ من، مرکز مانیتورینگ اپلیکیشن های داخلی به عنوان یک مرکز مدرن که می تواند به رصد بهتر اپلیکیشن های داخلی کمک کند، امروز (یکشنبه) افتتاح شد.

مرکز مانیتورینگ اپلیکیشن های داخلی افتتاح شد

ابوالحسن فیروزآبادی دبیرشورای عالی فضای مجازی در مراسم افتتاح مرکز مانیتورینگ پلتفرم های دیجیتال همراه اول در ساختمان مرکزی شرکت همراه اول اضافه کرد: امروز شاهد افتتاح یک مرکز مدرن در حوزه مانیتورینگ شبکه بودیم که فراتر از مانیتورینگ های یک اپراتور است.

وی بیان داشت: در این مرکز تمهیداتی اندیشیده شده تا شرایط به کارگیری سکوها و اپلیکیشن های ایرانی رصد بهتری شود.

فیروزآبادی ادامه داد: امروز ما شاهد این بودیم که در این مرکز چند VOD (پلتفرم های پخش ویدئو)، شبکه دانش آموزی شاد و چهار پیام رسان بومی مانیتور می شود و نشان می دهد مردم در حال استفاده از این بسترهای داخلی هستند که همراه اول این پروژه را از چند ماه قبل آغاز کرد و اکنون به مرحله نهایی رسیده است.

دبیرشورای عالی فضای مجازی بیان داشت: امروز شاهد خبر خوشی درباره افتتاح یک موتور جست وجو و مرورگر بودیم که از قابلیت های محلی خوبی برخوردار است و امیدوار هستیم که بخش بزرگی از نیازهای مردم را به مراتب بهتر از مرورگرهای خارجی تامین کند.

وی گفت: ما در مرکز ملی فضای مجازی به دنبال این هستیم تا شرایطی فراهم شود که اپلیکیشن های ایرانی از مزیت های سرزمینی استفاده کنند و سرویس بهتری از مشابه خارجی به شهروندان ارائه دهند.

فیروزآبادی یادآور شد: یکی از مواردی که کسب وکارها را در فضای مجازی آزار داده و وقت شان را می گیرد، این است که در طول روز برای ورود به اپلیکیشن های مختلف باید بارها کله عبور و رمز کاربری را وارد کنند.

وی تاکید کرد: اکنون امکانی با عنوان single sign on وجود دارد تا کاربر بتواند با یک امضا وارد فضای مجازی شود، او با این امضای معتبر می تواند به هر وب سایتی در فضای مجازی ورود کند.

این مقام مسوول گفت: در این راستا باید هماهنگی های لازم بین دستگاهی را فعال کنیم تا وقتی کاربر وارد محیط مجازی می شود نیاز نباشد که دائم کلمه عبور و رمز خود را وارد کند؛ امروز در بازدیدی که از این محل داشتیم قول دادیم این امکان را برای اپلیکیشنی که تعداد بالایی از مردم از آن استفاده می کنند، فعال کنیم.

فیروزآبادی تاکید کرد: این کار در ادامه نظام هویت معتبر انجام می شود و ما با توسعه این نظام به دنبال تسهیل فعالیت کاربر و تبادل بین دستگاهی هستیم.

مهدی اخوان بهابادی مدیرعامل همراه اول نیز گفت: مرکزی که امروز رونمایی شد، مرکز مانیتورینگ خدمات پایه دیجیتال است که در مجموعه همراه اول به طور رسمی آغاز به کار کرد.

وی گفت: خدمات پایه ای که در شبکه ملی اطلاعات کشور در حال ارائه است در این مرکز مانیتور می شود و اگر مسئله ای وجود داشته باشد، رویت شده و حل می شود.

اخوان اضافه کرد: خدماتی مانند شبکه دانش آموزی شاد، موتور جستجوهای کشور و برخی موتور جستجوها در این مرکز در حال مانیتور شدن هستند.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "مرکز مانیتورینگ اپلیکیشن های داخلی افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکز مانیتورینگ اپلیکیشن های داخلی افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید