متا از هدست Quest Pro رونمایی کرد ، گام بلند به سمت توسعه متاورس

به گزارش وبلاگ من، متا پلتفرم از هدست واقعیت مجازی و ترکیبی Quest Pro خود رونمایی کرد که نقطه عطفی برای ورود مارک زاکربرگ، مدیرعاملاین شرکت به بازار رده بالای دستگاه های رایانش واقعیت پیشرفته است.

متا از هدست Quest Pro رونمایی کرد ، گام بلند به سمت توسعه متاورس

به گزارش وبلاگ من و به نقل از رویترز، این هدست که در کنفرانس سالانه کانکت متا معرفی گردید، در تاریخ 25 اکتبر (3 آبان) با قیمت 1500 دلار وارد قفسه های فروش می گردد و راهی برای تعامل با خلاقیت های مجازی روی یک نمای تمام رنگی از دنیای فیزیکی اطراف خود به مشتریان ارائه می دهد.

این هدست گام مهمی برای زاکربرگ است که سال گذشته برنامه های خود را برای دستگاه (که در آن موقع پروژه کامبریا نامیده می شد) بیان کرد. در همان زمان که نام شرکت خود را از فیسبوک به متا تغییر داد تا نشان دهد که میخواهد دوباره غول رسانه های اجتماعی را به یک شرکت متمرکز تبدیل کند که یک تجربه محاسباتی همه جانبه مشترک به نام متاورس را اجرا می نماید.

زاکربرگ از آن موقع میلیاردها دلار برای این منظره هزینه نموده است. Reality Labs، واحد متا که مسئول زنده کردن متاورس است، در سال گذشته میلادی 10.2 میلیارد دلار از دست داد و تا به امروز نیز نزدیک به 6 میلیارد دلار در امسال از دست داده است.

مدیرعامل متا در یک سخنرانی در این رویداد که بخشی از آن به صورت ویدیویی و بخشی به صورت آواتار ضبط شده است، گفت که انتظار دارد ترکیب دنیای فیزیکی و دیجیتال باعث استفاده های نوی برای محاسبات گردد.

او گفت: شما خواهید دید که دسته بندی های کاملا نوی از چیزها ساخته می شوند.

Quest Pro دارای چندین ارتقاء نسبت به هدست Quest 2 موجود متا است که به طور عمده بر بازار واقعیت مجازی مصرف نماینده تسلط دارد.

جالب تر از همه، دوربین های رو به بیرونی است که نوعی پخش زنده سه بعدی از محیط فیزیکی اطراف کاربر را ضبط می نمایند و امکان نوآوری های واقعیت ترکیبی مانند توانایی آویزان کردن یک نقاشی مجازی بر روی یک دیوار دنیای واقعی یا پرتاب توپ مجازی را فراهم می نمایند.

در مقابل، Quest 2 یک نسخه ابتدایی تری در مقیاس خاکستری از این فناوری به نام passthrough ارائه می دهد.

Quest Pro نسبت به مدل های قبلی خود سبک تر و باریک تر است، با لنزهای پنکیکی نازک و باتری جابجا شده که در پشت هدست قرار می گیرد و وزن آن را به طور یکنواخت تر توزیع می نماید و در عین حال حجم کلی را کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید:

  • بازار نو اقتصاد دیجیتال در متاورس | تبلیغات خود را از نظر بصری مجذوب کننده کنید

برای واقعیت مجازی کاملاً فراگیر، متا سنسورهای ردیابی را به Quest Pro اضافه نموده است که می تواند حرکات چشم و حالات چهره کاربران را تکرار و این حس را ایجاد کند که آواتارها در حال تماس چشمی هستند.

منبع: همشهری آنلاین

به "متا از هدست Quest Pro رونمایی کرد ، گام بلند به سمت توسعه متاورس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متا از هدست Quest Pro رونمایی کرد ، گام بلند به سمت توسعه متاورس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید