قانونگذاران آمریکا خواهان بازنگری در فروش تسلیحات به امارات شدند

به گزارش وبلاگ من به نقل از روزنامه جروزالم پست، رئیس دموکرات کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا شامگاه چهارشنبه (به وقت واشنگتن) اعلام نمود که وی و سایر قانونگذاران کنگره نسبت به تصمیم دولت جو بایدن برای ادامه فروش تسلیحات نظامی به امارات متحده عربی نگران هستند و این قراردادها را مورد بازنگری قرار می دهند.

قانونگذاران آمریکا خواهان بازنگری در فروش تسلیحات به امارات شدند

این در حالی است که خبرگزاری رویترز روز سه شنبه در گزارشی گفت که دولت جو بایدن به کنگره ایالات متحده اطلاع داده است که در حال پیشبرد مفاد یک قرارداد فروش تسلیحات به امارات با ارزشی بیش از 23 میلیارد دلار است؛ قراردادی که در آن فروش تسلیحاتی همچون هواپیمای جنگنده و پیشرفته اف -35، پهپادهای مسلح و سایر تجهیزات به امارات گنجانده شده است.

گفتنی است که قرارداد فروش این تسلیحات در هفته های پایانی ریاست جمهوری دونالد ترامپ تنظیم و تنها یک ساعت مانده به مراسم تحلیف بایدن در روز بیستم ژانویه نهایی شد و در پی آن، دولت جدید آمریکا اجرای این قرارداد را به منظور بازنگری مدتی به تعویق انداخت.

حال گریگور میکز رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه ای گفت: من هنوز نسبت به تصمیم دولت بایدن برای پیشبرد طرح فروش جنگنده های اف -35، پهپادهای مسلح، مهمات و سایر تجهیزات [به امارات] پرسشهای بسیاری دارم. خوشبختانه هیچکدام از این تسلیحات به زودی تحویل داده نخواهد شد و برای کنگره زمان کافی وجود دارد تا آنالیز کند که آیا تحویل این تسلیحات الزامی است و اینکه چه شرایط و محدودیتهایی باید وضع شوند.

افزون بر قانونگذاران ایالات متحده، گروههای حقوق بشری نیز با توجه به تجاوز نظامی امارات در قالب ائتلاف سعودی به یمن، نسبت به فروش این تسلیحات به ابوظبی ابراز نگرانی می نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "قانونگذاران آمریکا خواهان بازنگری در فروش تسلیحات به امارات شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قانونگذاران آمریکا خواهان بازنگری در فروش تسلیحات به امارات شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید