فراری 296GTB با موتور شش سیلندر معرفی شد ، مشخصات فنی و تصاویر

به گزارش وبلاگ من، فراری 296GTB جدیدترین محصول این خودروساز ایتالیایی معرفی شد. فراری برای پیشرانه این خودرو یک موتور V6 با زاویه 120 درجه در نظر گرفته است. فراری 296GTB در حقیقت برادر کوچکتر مدل SF90 Stradale بشمار می رود و شاسی آن برخلاف تصور قبلی با مزراتی MC20 یکسان نیست.

فراری 296GTB با موتور شش سیلندر معرفی شد ، مشخصات فنی و تصاویر

فراری 296GTB با پکیج Assetto Fiorano

وبلاگ من - محمد فتح اللهی: بالاخره پس از ماه ها رصد تصاویر جاسوسی از فراری نو، این خودروساز ایتالیایی تصاویر رسمی 296GTB را منتشر کرد. این خودرو از یک پکیج پیشرانه V6 و سامانه پلاگین هایبرید استفاده می کند. موتور درون سوز فراری 296GTB با بهره گیری از موتور درون سوز و سامانه هایبریدی می تواند 818 اسب بخار ایتالیایی را در اختیار راننده قرار دهد.

اما چرا این نام برای این خودرو انتخاب شد؟ پاسخ این پرسش آسان است. 296 به معنای یک موتور 2.9 لیتری 6 سیلندر است.

فراری همچنین بیان نمود که شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت این خودرو 2/9 ثانیه است و شتاب گیری آن تا سرعت 330 کیلومتر در ساعت ادامه دارد.

خریداران اروپایی این خودرو خاص زودتر از متقاضیان آمریکایی به خودرو خود خواهند رسید. فراری اعلام کرده است که این محصول نو در نیمه اول سال 2022 به دست مشتریان اروپایی می رسد. قیمت در نظر گرفته شده برای فراری 296GTB هم 321،000 دلار خواهد بود.

نخستین خودرو شش سیلندر فراری

فراری امروز هنگام رونمایی از این خودرو بیان نمود که 296GTB نخستین خودرو این کمپانی است که از موتور شش سیلندر استفاده می کند. البته این خودروساز ایتالیایی محصولات شش سیلندر دیگری هم در گذشته تولید کرده بود. اما هیچ کدام از آنها تحت نام فراری به بازار ارائه نشدند. از جمله آنها می توان به Dino 206 و 246 اشاره کرد که با نام دینو به فروش رسیده بودند.

Ferrari 206 S Dino Spyder / شماره شاسی 032

Ferrari 246 S Dino Fantuzzi ‘High-Tail Spyder / شماره شاسی 0784

Dino 206 GT

فراری مدل های دینو را در اواخر سال 1960 و اوایل 1970 ساخته بود. اما اگر به مدل 296GTB باز گردیم، باید گفت معرفی این خودرو بدان معناست که مارانللویی ها به حضور در دنیای هایبرید ها علاقه دارند.

فراری 296GTB جانشین مدل F8 Tributo خواهد بود.

مشخصات فنی

پیشرانه V6 پلاگین هایبرید فراری 296GTB کاملاً نو است. این پیشرانه که با کد F163 شناخته می شود یک موتور 2/9 لیتری توربوشارژ است که می تواند به تنهایی 654 اسب بخار نیرو تولید کند. این موتور با الهام از پیشرانه اتومبیل فرمول یک فراری مجهز به سامانه MGU-K است. این سامانه، انرژی جنبشی را به نیروی الکتریسیته تبدیل می کند و می تواند 164 اسب بخار به توان موتور اضافه کند.

سامانه MGU-K به یک پک باتری 7.45 کیلوواتی متصل است. باتری ها برای پایین نگه داشتن مرکز ثقل خودرو در پایین ترین نقطه نصب شده اند. این سامانه به همان گیربکس DCT هشت سرعته ای متصل می شود که مدل های SF90 Stradale، روما و Portofino M هم از آن بهره مند هستند. فراری 296GTB می تواند مسافت 25 کیلومتر را در حالت EV طی کند. درست همانند برادر بزرگ تر خود SF90 Stradale.

موتور فراری 296GTB

در نتیجه ترکیب موتور بنزینی و سامانه هایبریدی، فراری 296GTB براساس گفته های فراری می تواند در 2/9 ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد. این کمپانی ایتالیایی همچنین مدعی است که این خودرو نو در زمان 7/3 ثانیه از سرعت 200 کیلومتر در ساعت عبور می کند.

فراری 296GTB از مدل F8 Tributo در پیست Fiorano سریع تر است. فراری نام کرد که این خودرو راستا پیست تست این کمپانی را در یک دقیقه و 21 ثانیه طی می کند. این بدان معناست که خودرو نو فراری تنها دو ثانیه در پیست تست فراری از برادر بزرگ تر خود کند تر است.

فراری 296GTB با پکیج Assetto Fiorano

فاصله بین دو محور فراری 296GTB دو اینچ کمتر از سایر مدل های موتور میانی فراری است که همین امر موجب چابکی بیشتر رانندگی با آن می شود.

نمای جانبی فراری 296GTB

طراحی

296GTB المان هایی از طراحی خودروهای J50 و P80/C را هم بهره گرفته است. این الگوها در قسمت جلو و پشت این خودرو به خوبی دیده می شود. در قسمت کناری اما 296GTB بی شباهت به Alfa Romeo 4C نیست. در بخش نمای پشت این فراری و چراغ های عقب هم می توان رگه هایی از طراحی SF90 Stradale را مشاهده کرد.

فراری P80/C

فراری J50

کابین

در داخل کابین این خودرو تقریباً همان الگوهای طراحی SF90 Stradale را می توان دید. نمایشگر دیجیتالی جلوی راننده و نمایشگر سرنشین کناری، فضای کلاسیک فراری را با چاشنی المان های مدرن همراه می کند.

فضای داخل کابین بدون پکیج Assetto Fiorano

پکیج ویژه Assetto Fiorano

پکیج مخصوص Assetto Fiorano هم از سوی فراری برای این خودرو در نظر گرفته شده است. مشتریان می توانند با سفارش این پکیج ویژه در داخل کابین فیبرکربن بیشتری داشته باشند. با سفارش این پکیج پنل های داخلی درب ها هم ساختاری فیبرکربنی خواهند داشت. بهره گیری از این پکیج به معنای صرفه جویی 12 کیلوگرمی در ساختار کلی خودرو است.

فضای داخل کابین با پکیج Assetto Fiorano

اما این پکیج تنها محدود به فستیوال فیبرکربن در داخل خودرو نیست. همراه با این رژیم، شیشه عقب Lexan که ساختاری پلاستیک گونه دارد هم نصب خواهد شد. علاوه بر تمامی این موارد، کمک فنر های قابل تنظیم هم در سیستم تعلیق آن در اختیار راننده قرار خواهد گرفت.

قیمت این پکیج 39.000 دلار است که رقم پرداختی کلی برای آن را به 360،000 دلار می رساند.

منبع: بیت ران

به "فراری 296GTB با موتور شش سیلندر معرفی شد ، مشخصات فنی و تصاویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراری 296GTB با موتور شش سیلندر معرفی شد ، مشخصات فنی و تصاویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید