شورای عالی شهرسازی شرایط نو بلندمرتبه سازی را اعلام نمود

به گزارش وبلاگ من، براساس اعلام وزارت راه و شهرسازی با بلندمرتبه سازی در پهنه ها و عرصه های شهر تهران موافقت شده و مصوبه آن به رئیس شورای شهر ابلاغ شده است.

شورای عالی شهرسازی شرایط نو بلندمرتبه سازی را اعلام نمود

به نقل از مهر، براساس اعلام وزارت راه و شهرسازی با بلندمرتبه سازی موافقت شد. این خبر را معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی و دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران خاطرنشان کرد. به گفته فرزانه صادق مالواجرد، مصوبه موافقت با بلندمرتبه سازی در پهنه ها و عرصه های شهر تهران به شهردار تهران، استاندار تهران و رئیس شورای اسلامی شهر تهران ابلاغ شد.

شورای عالی شهرسازی و معماری ایران با هدف کنترل ساخت و سازها، کنترل توسعه افقی شهر، بهره وری بهینه از زمین، ایجاد ارزش افزوده در بافت های ناکارآمد، امکان حفظ باغات و فضای سبز شهری، جلوگیری از پراکنده سازی بلند مرتبه در سطح شهر و راهنمایی آن به محورها و پهنه های مناسب، مقررات بلند مرتبه سازی را تصویب کرد.

این مصوبه در قالب دو سند نقشه پهنه ها و محورهای مجاز برای استقرار ساختمان های بلند و ضوابط و مقررات احداث بنا در پهنه ها و محورهای مجاز ارائه شده است.

براساس این مصوبه، شهرداری و کمیسیون ماده پنج شهر تهران مجاز به آنالیز پرونده های مغایر با اسناد ابلاغ شده نیست و این موارد در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران معین تکلیف می گردد.

در بلندمرتبه سازی باید قوانین تراکم سازی رعایت گردد. افزایش تراکم مازاد بر تراکم مجاز پهنه تا سقف 500 درصد صرفاً در چارچوب سازوکار انتقال حق توسعه (TDR) امکان پذیر است.

ایستگاه های قطار شهری بر اساس طرح جامع حمل و نقل شهری مورد مطالعه قرارگرفته و در ایستگاه هایی که قابلیت تبدیل به T.O.D را دارند، با قابلیت بلندمرتبه سازی مجدداً مورد آنالیز قرارگرفته و پس از تأیید دبیرخانه شورای عالی شهرسازی در نقشه اراضی با قابلیت بلندمرتبه سازی گنجانده شوند.

نحوه استقرار بنا، جزئیات تراکم و سطح اشغال به وسیله کمیسیون ماده پنج مورد آنالیز و اتخاذ تصمیم قرار می گیرد. در صورتی که این امکان وجود داشته باشد تا پادگان های نظامی فروخته و به سایر امکان دیگر منتقل گردد، پیشنهاد ساخت بلندمرتبه سازی با شرط تأمین کاربری خدمات عمومی، جهت تصویب به شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ارائه گردد.

در اراضی با وسعت یک هکتار و بیشتر، مشروط به عدم استقرار در عرصه واجد محدودیت یا ممنوعیت بلندمرتبه سازی، افزایش تعداد طبقات و قرارگیری در یک بلوک شهری حداکثر تا 15 طبقه و مشروط به رعایت سقف تراکم پهنه مجاز خواهد بود.

منبع: بلاگ دیوار

به "شورای عالی شهرسازی شرایط نو بلندمرتبه سازی را اعلام نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای عالی شهرسازی شرایط نو بلندمرتبه سازی را اعلام نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید