سیل در چند استان؛ پنج نفر کشته و دو نفر مفقود شدند

به گزارش وبلاگ من، سیل در چند استان کشور خسارت های زیادی به بار آورده است، براساس گزارش ها تا به امروز در استان کرمان سه نفر و در آذربایجان شرقی هم یک نفر جانباخته اند. دو نفر هم در کرمان مفقود شده اند.

سیل در چند استان؛ پنج نفر کشته و دو نفر مفقود شدند

به گزارش وبلاگ من، بعضی منطقه ها کشور در ادامه فعالیت سامانه بارشی، طی شبانه روز گذشته شاهد بارش های تابستانی بودند، بارش هایی که گرچه به تعدادی از استان ها طراوتی خاص بخشید، در بعضی دیگر موجب سیل، آبگرفتگی و خسارت به زیرساخت ها شد.

آذربایجان شرقی از جمله استان های درگیر سیل اخیر است که بر اساس اعلام مدیرکل مدیریت بحران استانداری این استان، در اثر بارش رگباری باران در روز آدینه ارتفاعات بزقوش در شهرستان میانه، تعدادی از احشام تلف و خساراتی به باغات و اراضی پایین دست وارد شد.

بعلاوه عصر آدینه یک مرد 35 ساله در روستای آمقان شهرستان اسکو بر اثر صاعقه زدگی جان خود را از دست داد.

در اسکو هم یک پیرمرد 85 ساله در جریان وقوع سیلاب در شهرستان اسکو در جهت روستای گنبرف-کردآباد درگذشت.

براثر سیل در آذربایجان شرقی بعضی جاده های روستایی تخریب شدند.

استان آذربایجان غربی از دیگر نقاطی بود که از خسارت های سیل در امان نماند و به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان غربی، بارش هایی همراه با تگرگ و طوفان در 12 روستای بخش انزل ارومیه و پنج روستای بخش صفاییه خوی موجب بروز سیل شد.

امیرعباس جعفری گفت: در این حادثه 450 هکتار زمین زراعی و 550 هکتار از باغات کشاورزی بخش انزل دچار خسارت بالای 80 درصد شد.

بعلاوه فرماندار خوی در استان آذربایجان غربی هم امروز (شنبه) گفت: از خسارت 100 میلیارد ریال به بخش کشاورزی و زیرساخت های این شهرستان اطلاع داد.

اما در سیستان و بلوچستان، راه ارتباطی حدود 40 روستای جنوب این استان براثر بارندگی شدید و جاری شدن سیلاب در رودخانه های فصلی بسته است.

علیرضا شهرکی مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان با اعلام این خبر گفت: سیلاب همچنان در رودخانه کاجو حوزه قصرقند جاری است و این حجم آب تا زمانی که فروکش نکند راه های ارتباطی روستایی این شهرستان قطعا وصل نخواهد شد ولی هم اینک جهت اصلی بسته شده در اثر بارندگی در جنوب سیستان و بلوچستان نداریم.

او اضافه کرد باران در جنوب سیستان و بلوچستان فصلی، لحظه ای و رگباری بوده و حجم آن بین 30 تا 40 میلیمتر برآورد شده است.

براساس پیش بینی هواشناسی امروز قدرت سامانه بارشی در سیستان و بلوچستان ضعیف خواهد شد و تا امشب یا فردا اثری از آن نخواهد بود.

در این استان تا به امروز فوتی ثبت نشده است و فقط یک خودرو گرفتار در سیل و سرنشینان آن نجات پیدا کردند.

اما در استان کرمان سیل خسارات سنگینی وارد نموده و تا به امروز جان سه نفر را گرفته و دو نفر هم مفقود شده اند.

بارش باران طی عصر و شبانگاه آدینه موجب جاری شدن سیلاب در منطقه های از شهرستان بردسیر و ورود آب به بعضی منازل روستایی شد.

فرماندار بافت کرمان هم با اشاره به سیل عصر روز گذشته (آدینه) منطقه کیسکان این شهرستان گفت: با توجه به اطلاعات به دست آمده پیش بینی می گردد پنج نفر در جریان عبور سیل مفقود شده باشند که از این تعداد پیکر بی جان دو نفر صبح امروز پیدا شد.

مجید زند اقطاعی اضافه کرد: پیکر بی جان یک مرد و زن که در روستای میانده کیسکان درگیر سیل شده بودند حوالی روستای ده زارچی و بیدشک با فاصله 2 کیلومتر از یکدیگر پیدا شدند.

او بعلاوه اضافه کرد: ساعت پنج تا 6 عصر روز گذشته در منطقه کیسکان با توجه به بارش های سیل آسای رگباری سیلاب جاری شد و سه خودرو را با خود برد که از این سه خودرو سرنشینان یک خودرو نیسان خود را نجات دادند و خودرو را آب با خود برد.:

فرماندار بافت ادامه داد: سرنشینان خودرو دیگر هم به وسیله افراد حاضر در صحنه نجات پیدا کردند در حالی که یک خودرو پژو به اتفاق سرنشینان که از تعداد دقیق آنها اطلاعی در دست نیست گرفتار سیلاب شدند.

کوشش مردم بافت کرمان برای بیرون کشیدن خودروهای گرفتار در سیل

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

به گفته او خودروهای گرفتار در سیلاب حدود چهار تا پنج کیلومتر در آب غوطه ور می گردد و در نهایت قطعه هایی از این خودروها شب گذشته به وسیله تیم جست و جو در منطقه ها مختلف به دست آمد.

زند اقطاعی تاکید نمود: تیم های جست و جو همچنان درصدد یافتن پیکر سایر مفقودان سیل روز گذشته منطقه کیسکان هستند

ظهر امروز اعلام شد پیکر یک نفر دیگر هم از مفقودشدگان کشف شده است.

بعلاوه محور رابر - بافت که عصر روز گذشته به علت بارش باران و در نهایت جاری شدن سیلاب برای مقطعی بسته شده بود بازگشایی شد.

دستکم برق 10 روستای شهرستان ریگان بر اثر بارش شدید باران هم قطع شده است

طبق پیش بینی نقشه های هواشناسی شدت بارش ها در استان کرمان تا عصر فردا شنبه پیش بینی شده است.

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

در استان مازندران هم محورهای اصلی و فرعی سوادکوه به علت بالا آمدن آب مسدود شده بود اما فرماندار سوادکوه امروز با اظهار این که محورهای یاد شده هم اکنون باز است، گفت: بالا آمدن آب رودخانه و رانش زمین بیشترین خسارت را به بخش کشاورزی وارد نموده است.

عین الله طالبی اضافه کرد: بالا آمدن آب رودخانه در پی بارش شدید باران در ارتفاعات طی شب و روز گذشته باعث مسدود شدن مقطعی بعضی از محورهای این شهرستان شده بود.

در شهرستان سواد کوه بعضی جاده های روستایی مسدود شده اند. مقامات استانی به شهروندان درباره تردد و حضور در حاشیه رودخانه ها هشدار داده اند.

تداوم سیلاب های تابستانی تا دو روز آینده

در همین حال سازمان هواشناسی امروز خاطرنشان کرد که سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، کرمان، گیلان و مازندران امروز و فردا در معرض سیلاب تابستانی هستند.

امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی درباره شرایط جوی کشور اضافه کرد: سامانه بارشی همچنان در دو روز آینده در جنوب، جنوب شرق و بخش هایی از شرق کشور فعال است که موجب سیلاب های تابستانی خواهد شد.

او گفت :رشد ابرهای همرفتی به ویژه در ساعت های بعدازظهر و اوایل شب شرایط بارش را ایجاد می نماید و احتمال جاری شدن رواناب در مسیل ها، احتمال برخورد صاعقه، احتمال بالاآمدن ناگهانی آب رودخانه ها، احتمال خسارت به محصولات کشاورزی و خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در منطقه ها اعلام شده وجود دارد.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، روز دوشنبه هم بارش ها محدود به هرمزگان، کرمان و بلندی های البرز مرکزی می گردد.

کارشناس سازمان هواشناسی شرح داد: از سه شنبه تا خاتمه هفته برای بیشتر منطقه ها کشور آسمانی صاف و آفتابی همراه با افزایش دما پیش بینی شده است.

منبع: فرارو

به "سیل در چند استان؛ پنج نفر کشته و دو نفر مفقود شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیل در چند استان؛ پنج نفر کشته و دو نفر مفقود شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید