سعید فتاحی: تیم ها دیواری کوتاه تر از سازمان لیگ و فتاحی گیر نمی آورند، دربی در نوروز برگزار می گردد

به گزارش وبلاگ من، سعید فتاحی، مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ بیان کرد که دیدار تیم های استقلال و پرسپولیس در نوروز 98 برگزار خواهد شد.

سعید فتاحی: تیم ها دیواری کوتاه تر از سازمان لیگ و فتاحی گیر نمی آورند، دربی در نوروز برگزار می گردد

به گزارش وبلاگ من، سعید فتاحی درباره احتمال لغو دربی نوروز به خاطر مخالفت شورای تأمین استان تهران گفت: نمی دانم دوستان این خبر را از کجا پیدا نموده اند. مسائل امنیتی چیزی نیست که روی تیتر روزنامه ها بیاید. ما این مسئله را پیگیری می کنیم. دربی در عید شرایط خاص خود را دارد و ما درباره بلیت فروشی جلساتی برگزار کردیم. دوستان هم نظرات خود را ارائه کردند، اما هیچ نامه ای درباره برگزار نشدن بازی به ما ارسال نشد. روزنامه مذکور باید جوابگو باشد که چرا خبری به این مهمی که صحت ندارد، منتشر نموده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا دربی در 10 فروردین برگزار خواهد شد یا خیر، گفت: بله در همین تاریخ برگزار می گردد. استقلال هم پیشنهاد خنده داری داد و مباشری معاون این باشگاه، بیان کرد به جای برگزاری دیدارهای هفته بیست وسوم، ابتدا بازی های هفته بیست وپنجم را برگزار کنیم تا دربی در عید نباشد.

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ ادامه داد: ما گفتیم قرعه کشی را قبل از مسابقات برگزار کردیم و دو تیم باید در هفته بیست وسوم به مصاف هم بروند. سال جاری تقویم فشرده ای داریم و با توجه به حضور استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا، اگر بازی دو تیم لغو گردد، نمی دانیم دیگر در چه زمانی برگزار کنیم.

فتاحی در واکنش به اعتراض یحیی گل محمدی به برنامه ریزی سازمان لیگ و بودار بودن این برنامه اعلام کرد: ما به این صحبت ها عادت نموده ایم. پیش تر می گفتند داوران کوتاه ترین دیوار را دارند، اما تیم ها الان دیواری کوتاه تر از سازمان لیگ و فتاحی گیر نمی آورند. در اواخر بهمن سال گذشته، برنامه پیشنهادی لیگ برتر به باشگاه ها اعلام شد و نظرات باشگاه ها را خواستیم. این برنامه تصویب شد، اما الان دیواری کوتاه تر از داوران پیدا شده است. گل محمدی دوست خوب من است، اما پس از فشار شکست این صحبت ها را عنوان کرد.

وی با بیان اینکه سازمان لیگ بازی های لیگ برتر را در روزهای پنجشنبه و آدینه برگزار می نماید، توضیح داد: باشگاه پدیده از ما خواست که بازی های این تیم در روز آدینه برگزار گردد تا تماشاگران بیشتری از دیدارهای این تیم استقبال نمایند. نقطه قوت لیگ برتر سال جاری، حضور پرشور تماشاگران بوده است. همواره 200 نفر برای تماشای بازی های تیم ماشین سازی به استادیوم می آمدند، اما سال جاری سه چهار هزار نفر از دیدارهای این تیم استقبال می نمایند. به جز تیم هایی چون سایپا، پیکان و استقلال خوزستان، 70، 80 درصد استادیوم های سایر تیم ها همواره پُر می گردد.

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ که با برنامه رادیویی تهران ورزشی گفت وگو می کرد، در واکنش به پیشنهاد مجری این برنامه مبنی بر نامگذاری یک هفته لیگ برتر به نام داوران و تقدیر از آنها گفت: ما همفکری و این پیشنهاد را آنالیز می کنیم و بعد حتماً این کار را انجام می دهیم. همه جای جهان به داوری اعتراض می نمایند، اما اعتراض ها در ایران بیش از حد معمول است.

اولین ضربه ای که از اعتراض به داوری خوردیم، در جام ملت های آسیا بود که بازیکنان مان بدون دلیل به سمت داور رفتند.، فتاحی ضمن بیان این جمله گفت: شرایط خیلی بدتر شده است و باشگاه ها بیانیه صادر می نمایند. روز شنبه جلسه ای با حضور نمایندگان کمیته های اخلاق و انضباطی داشتیم. قرار است با این اتفاقات به صورت جدی برخورد گردد و ما نامه آن را به باشگاه ها ارسال کردیم.

وی با بیان اینکه پس از عدم برخورد ارکان قضایی با صدور بیانیه اولین باشگاه، سایر باشگاه ها نیز بیانیه صادر کردند، گفت: هر هفته 30 تا 40 بیانیه صادر می شد که خنده دار شده بود. بازیکنان بعد از بازی می گویند دست های پشت پرده اجازه نمی دهند قهرمان شویم. با این بازیکنان در کمیته اخلاق برخورد می گردد و آنها باید ثابت نمایند چه کسانی نمی خواهند تیم شما قهرمان گردد؟ این صحبت ها بچگانه و پیش پا افتاده است که فوتبال ما را به عقب می برد.

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ در خصوص احتمال راه اندازی سیستم یاری داور ویدیویی (VAR) در مسابقات لیگ برتر توضیح داد: اگر بخواهیم تجهیزات خارجی VAR را بخریم، 300 هزار دلار برای هر استادیوم هزینه دارد. تازه باید ببینیم این تجهیزات را به ما می فروشند یا خیر. به خاطر این مسائل تصمیم گرفتیم از توان متخصصان داخلی استفاده کنیم. الان هم می گویم هر شرکتی که می تواند این کار را انجام دهد، سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال از آنها استقبال می نمایند.

فتاحی با بیان اینکه چند شرکت برای اجرای VAR پیشقدم شده اند، اعلام کرد: این شرکت ها حدود 50، 60 درصد پیشرفت داشته اند و از روز اول خیلی بهتر شده اند. در چند مسابقه به صورت آفلاین در استادیوم آزادی تست می کنیم و به نتایج خوبی رسیدیم. خرید تجهیزات این سیستم هزینه بر است و برنامه آن باید نوشته گردد. با امکاناتی که فیفا دارد، اجرا و جا افتادن این سیستم برای آنها دو سال طول کشید.

وی با بیان اینکه سازمان لیگ کوشش می نماید VAR را به بازی های خاتمه فصل برساند، گفت: چند روز قبل جلسه ای با این شرکت ها داشتیم. بعضی شرکت ها در خط دروازه و آفساید قوی کار کردند و بعضی در محوطه جریمه. قرار شد آنها همکاری نمایند و این پروژه هر چه زودتر انجام گردد.

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره برگزاری دیدارهای باقیمانده جام حذفی پس از خاتمه لیگ برتر گفت: قرار بود بازی های نیمه نهایی در آذر ماه برگزار گردد که پرسپولیس تا فینال لیگ قهرمانان آسیا پیش رفت و بازی های معوقه زیادی داشت. ما نمی توانستیم به خاطر بازی های آسیایی، دیداری برگزار کنیم و مجبور شدیم بازی های پرسپولیس را به تعویق بیندازیم. اگر بازی سایپا را زودتر برگزار کردیم، به خاطر حضور این تیم در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا بود و اگر به مرحله گروهی رقابت ها صعود کند، بازی های این تیم هم فشرده می گردد.

فتاحی ضمن ابراز امیدواری به صعود ذوب آهن و سایپا به دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا توضیح داد: با توجه به اینکه لیگ دسته دوم زودتر تمام می شد، می خواستیم تکلیف داماش گیلانیان زودتر تعیین گردد. به تیم داماش هم که در لیگ دسته دوم واقع شده است و به فینال جام حذفی رسیده است، تبریک می گویم. برای آنها سخت است که یک ماه صبر نمایند تا تکلیف دیگر فینالیست تعیین گردد. ما زمانی برای برگزاری دیدارهای جام حذفی نداریم. لیگ برتر روز 26 اردیبهشت تمام می گردد و پرسپولیس روز 30 اردیبهشت در آسیا بازی دارد. ان شاءالله این تیم سوم خرداد به مصاف سپاهان می رود و هشتم یا نهم خرداد، بازی فینال برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "سعید فتاحی: تیم ها دیواری کوتاه تر از سازمان لیگ و فتاحی گیر نمی آورند، دربی در نوروز برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سعید فتاحی: تیم ها دیواری کوتاه تر از سازمان لیگ و فتاحی گیر نمی آورند، دربی در نوروز برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید