زاهدان، جدیدترین امکانات یاری ناوبری دنیا در شناورهای نجات دریایی چابهار نصب شد

به گزارش وبلاگ من، معاون اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: به منظور تأمین ایمنی دریانوردی و نجات جان دریانوردان در منطقه دریای عمان و اقیانوس هند جدیدترین و به روزترین تجهیزات یاری ناوبری بر روی شناور جستجو و نجات دریایی بندر چابهار نصب شد.

زاهدان، جدیدترین امکانات یاری ناوبری دنیا در شناورهای نجات دریایی چابهار نصب شد

به گزارش وبلاگ من از زاهدان،به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، سید حسن ابراهیمی گفت: به منظور تأمین ایمنی دریانوردی و نجات جان دریانوردان و مسافران در منطقه دریای عمان و اقیانوس هند تجهیزات INMARSAT و MARINECOMMANDER که از جدیدترین و بروزترین تجهیزات یاری ناوبری در جهان هستند، بر روی شناور جستجو و نجات دریایی بندر چابهار نصب شد.

معاون اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه واحدهای عملیاتی جستجو و نجات دریایی نقش مهمی در رسیدگی به سوانح و افراد گرفتار در دریا دارد، گفت: اکنون تنها یک شناور جستجو و نجات دریایی در سیستان و بلوچستان فعال بوده که خدمات لازم را به درخواست کنندگان در دریا ارائه می نماید.

وی اضافه کرد: سیستم جدید یاری ناوبری با توجه به اجراء هوشمندسازی تجهیزات مخابراتی، شامل 5 تجهیز متشکل از رادار، سیستم شناسایی اتوماتیک کشتی (AIS)، وی. اچ. اف (VHF)، دستگاه عمق یاب کشتی (Echo sounder)، سیستم موقعیت یاب جهانی (GPS) در یک مجموعه است.

ابراهیمی ادامه داد: تجهیزات جدید دارای قابلیت ارسال پیغام و برقراری ارتباط شناورها با ایستگاه به راحتی و به صورت ارتباط صوتی است. از طرفی به دلیل اعزام شناور جستجو و نجات این اداره کل به آب های آزاد و ورود به مناطق اقیانوسی و حاره ای نصب شده است تا بدین وسیله این شناور امکان برقراری ارتباط کامل را از هر نقطه ای از اقیانوس با مرکز جستجو نجات دریایی بندر چابهار (MRCC) داشته باشد.

معاون اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در ادامه با اشاره به این که تمرکز فعالیت های شناورهای صیادی و تجاری استان بر روی اقیانوس هند و دریای عمان بوده و این دستگاه ها جهت هر چه بهتر و سریع تر انجام دریافت عملیات های جستجو و نجات دریایی استفاده خواهد شد؛ گفت: اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با توجه به تعداد بالای عملیات های جستجو و نجات دریایی و گستردگی منطقه تحت پوشش جهت این عملیات ها، اقدام به خرید شناور جدید جستجو و نجات با قابلیت های جدید و بروز جهان کرده که در نیمه دوم سال 97 به گروه های عملیاتی این اداره کل ملحق می گردد.

ح

منبع: تسنیم

به "زاهدان، جدیدترین امکانات یاری ناوبری دنیا در شناورهای نجات دریایی چابهار نصب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زاهدان، جدیدترین امکانات یاری ناوبری دنیا در شناورهای نجات دریایی چابهار نصب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید