دانشگاه خلیج فارس از دانشجویان صاحب ایده حمایت می نماید

به گزارش وبلاگ من، رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: این دانشگاه از دانشجویانی که ایده دانش بنیان آن ها پذیرفته گردد، حمایت اقتصادی می نماید و پس از تشکیل هسته فناورانه، شرایط برای استقرار آن ها در مرکز نوآوری فراهم می گردد.

دانشگاه خلیج فارس از دانشجویان صاحب ایده حمایت می نماید

عبدالمجید مصلح، رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر در تبادل نظر با خبرنگار دانشگاه وبلاگ من، گفت: تا به امروز مراکز نوآوری و توسعه فناوری تخصصی از جمله مرکز بین المللی نوآوری و توسعه فناوری نرم افزار های موبایل، اینترنت اشیا و هوشمند سازی، دریایی، کشاورزی، سیستم قدرت و حفاظت، ساخت و مواد پیشرفته و مجتمع فناوری مروارید در دانشگاه خلیج فارس راه اندازی و 123 محصول فناورانه در این مراکز فراوری شده است.

مصلح افزود: مجتمع فناوری مروارید به عنوان پایه شکل گیری کارخانه نوآوری بوشهر سال جاری راه اندازی شد که شرکت های دانش بنیان و فناور در حوزه هوشمندسازی در این مجتمع فعال هستند.

رئیس دانشگاه خلیج فارش بوشهر بیان نمود: اکنون، 33 شرکت فناورانه، 35 هسته نوآوری و فناوری در مراکز فناوری دانشگاه فعال هستند و از این میان 9 شرکت پیروز شده اند مجوز خود را به عنوان دانش بنیان اخذ نمایند.

وی ادامه داد: فراوری دیت پیت از ضایعات نخل به عنوان بستری برای محیط کشت از فراوریات مرکز نوآوری و توسعه فناوری کشاورزی در دشتستان است که سال جاری تجاری سازی می گردد و صرفه جویی ارزی بالایی برای کشور دارد؛ زیرا پیش از این حجم بالایی از کوکوپیت به همین منظور وارد می شد. کشت و توسعه مورینگا نیز به عنوان گیاه دارویی با ارزش غذایی و اقتصادی بالا، کشت بافت جیکه و توسعه و تکثیر فراوری این محصول گران قیمت و فراوری بذر و تکثیر، توسعه و فرآوری بسیاری دیگر از گیاهان دارویی ارزشمند از دیگر دستاورد های متخصصان این مرکز است.

رئیس دانشگاه حلیج فارس بوشهر اعلام نمود: متخصصان مرکز نوآوری و توسعه فناوری قدرت و حفاظت پیروز به کسب تکنولوژی دستگاه رکلوزر و فراوری 2 دستگاه از آن شده و آمادگی پاسخگویی به همه احتیاج کشور هستند، این دستگاه که در شرکت توزیع برق کاربرد دارد تا به امروز از خارج وارد می شد و با ساخت این محصول در بوشهر صرفه جویی ارزی بالایی را برای کشور در پی دارد. متخصصان این مرکز همچنین تکنولوژی ساخت عیب یاب کابل را به دست آورده و آن را فراوری و تجاری سازی نموده اند.

وی گفت: فراوری دوچرخه دریایی از دیگر دستاورد های متخصصان مرکز نوآوری و توسعه فناوری دریایی دانشگاه خلیج فارس بوشهر است که به احتمال زیاد سال جاری به بازار می آید. فراوری تخته موج موتور دار، ساخت شناور های تک سرنشین و بعضی از قطعات شناور ها و تجهیزات دفاعی دریایی از دیگر فراوریات این مرکز تخصصی است. همچنین، متخصصان هسته های فناوری دانشگاه خلیج فارس پیروز به فراوری الکل از ضایعات کارخانه فراوری نبات شدند و با استفاده از ضایعات کارخانه ای در منطقه ویژه بوشهر پیروز به فراوری الکل شدند که در برهه اخیر بسیار مورد احتیاج این استان است.

رئیس دانشگاه حلیج فارس بوشهر تاکید نمود: پیشرو بودن در فراوری ماسک، ضدعفونی نماینده های سطوح، دست و میوه و سبزیجات از دیگر فراوریات این مراکز است که از اهمیت بالایی در دوره شیوع کرونا برخوردار است. ناگفته نماند که، این دانشگاه از دانشجویانی که ایده دانش بنیان آن ها پذیرفته گردد حمایت اقتصادی می نماید و پس از اینکه هسته فناورانه تشکیل دادند شرایط برای استقرار آن ها در مرکز نوآوری فراهم می گردد، در صورتی که پیروز شوند شرکت حود را راه اندازی نمایند در مرحله رشد نیز از ایده و برنامه آنان حمایت و در مرکز رشد واحد های فناوری دانشگاه مستقر خواهند شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "دانشگاه خلیج فارس از دانشجویان صاحب ایده حمایت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه خلیج فارس از دانشجویان صاحب ایده حمایت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید