خبرنگاران کماندار المپیکی: با تعویق المپیک شانس موفقیت در توکیو را داریم

به گزارش وبلاگ من، تهران- خبرنگاران- تنها دارنده سهمیه المپیک در رشته تیروکمان معتقد است اگر شرایط تاخیر در برگزاری المپیک طی یک سال آینده به خوبی مدیریت گردد، شانس کشورمان برای موفقیت و کسب مدال در توکیو افزایش خواهد یافت.

خبرنگاران کماندار المپیکی: با تعویق المپیک شانس موفقیت در توکیو را داریم

میلاد وزیری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ من اضافه نمود: امیدوارم هرچه زودتر لیگ تیروکمان آغاز گردد، زیرا به آمادگی نسبی کمانداران یاری خواهد نمود تا به نوعی حضور نیافتن در رقابت های بین المللی یا داخلی را جبران نمایند.

وی توضیح داد: کمانداران کره جنوبی به عنوان یکی از قدرت های این رشته در دنیا، چند ماهی است که تمرینات باشگاهی و ملی خود را به صورت منظم و پیوسته آغاز نموده و مسابقاتشان در سطح ملی برگزار می گردد. کره جنوبی در کنترل کرونا نسبت به همه کشورهای دنیا پیشرو است. اما در آمریکا هم که کرونا همچنان افراد زیادی را درگیر نموده و می نماید، نه فقط مسابقات باشگاهی در حال پیگیری است بلکه سایر مسابقات در سطح داخلی نیز برگزار می گردد.

این کماندار که در بازی های المپیک 2008 پکن نیز حضور داشت، اضافه نمود: این روزها صحبت از آغاز اردوها همزمان با افتتاح خوابگاه در مجموعه ورزشی آزادی است. تصاویری از این خوابگاه دیدم به نظر کاملا مجهز و آماده برای حضور کمانداران است و اگر همانطور که وعده داده اند در هفته دولت یا تربیت بدنی راه اندازی گردد، در آماده سازی کمانداران نقش بسزایی خواهد داشت.

دارنده سهمیه المپیک توکیو اضافه نمود: دریافت تست کرونا پیش از آغاز اردوها و برگزاری آن در قالب قرنطینه می تواند یاری موثری در آماده سازی ما داشته باشد. در این صورت با برگزاری اردوهای 2 تا 3 هفته ای زمان کافی برای رسیدن به آمادگی مطلوب خواهیم داشت.

وزیری به برگزاری مسابقات تیروکمان طی 10 روز گذشته در استان البرز اشاره نمود و گفت: برگزاری مسابقات در استان البرز راه را برای برگزاری مسابقات در سایر استان ها باز خواهد نمود و فدراسیون نیز می تواند با اطمینان خاطر بیشتری اقدام به برگزاری مسابقات و اردوهای آماده سازی کند. فیلم مسابقات در البرز را دیدم که فاصله سیبل ها بیش از 3 متر بود که حتی از فواصل معین شده در پروتکل های بهداشتی بیشتر بود.

این کماندار 33 ساله تبریزی اضافه نمود: خبرها حکایت از آن دارد که لیگ تیراندازی به زودی آغاز می گردد. تیراندازی با کمان نیز رشته ای انفرادی که در فضای آزاد و با فاصله مناسب برگزار می گردد. بهتر است لیگ در تابستان و هوای گرم برگزار گردد. وقتی رو به سرما برویم ضریب آلودگی و امکان بیماری کمانداران افزایش می یابد.

وزیری همچنین خواهان فراهم شدن شرایط استفاده از سالن بدنسازی آموزشگاه ملی المپیک شد و از مسوولین این آموزشگاه خواست تا لااقل شرایط را برای حضور و تمرین ملی پوشان المپیکی فراهم نمایند.

وی گفت: کوشش می کنم تمرینات خود را به صورت انفرادی دنبال کنم اما انجام تمرینات بدنسازی بسیار سخت است، زیرا در سالن های خصوصی ضریب آلودگی و امکان درگیر شدن با این بیماری افزایش می یابد. اگر دارندگان سهمیه المپیک 60 نفر هم باشند هر نفر می تواند به صورت انفرادی در ساعتی معین شد در هفته تمرینات بدنسازی را دنبال کند و در فرایند آمادگی خود گام موثری بردارد.

ملی پوش تیم ملی تیراندازی با کمان همچنین یادآور شد: به دلیل آسیب دیدگی از قسمت شانه و کتف مدت ها قادر به پیگیری تمرینات نبودم، اما از تعطیلی موقتی تمرینات به دلیل شیوع ویروس کرونا استفاده کردم و زیر نظر پزشک، برنامه درمانی را به خوبی انجام داده و یک هفته است که تمرینات خود را آغاز نموده ام.

کماندار تبریزی ضمن قدردانی از حمایت غلامرضا شعبانی بهار رییس فدراسیون تیراندازی با کمان برای دنبال کردن برنامه درمانی و تامین هزینه های آن گفت که خوشبختانه وی کوشش زیادی برای مهیا شدن شرایط برگزاری اردوها و آماده شدن خوابگاه انجام داد که امیدوارم به زودی به نتیجه برسد و تمرینات ما و مسابقات این رشته آغاز گردد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران کماندار المپیکی: با تعویق المپیک شانس موفقیت در توکیو را داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کماندار المپیکی: با تعویق المپیک شانس موفقیت در توکیو را داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید