خبرنگاران نارضایتی مردم آبادان از قطع مکرر آب آشامیدنی شهر

به گزارش وبلاگ من، آبادان - خبرنگاران - قطعی و افت فشار مکرر آب شرب بعضی از مناطق شهر آبادان در چند روز گذشته باعث گلایه مندی و نارضایتی مردم شده است.

خبرنگاران نارضایتی مردم آبادان از قطع مکرر آب آشامیدنی شهر

به گزارش وبلاگ من قطعی مکرر آب آشامیدنی در بعضی نقاط آبادان به یک معمای پیچیده تبدیل شده و در چند روز گذشته در منطقه های مختلف این شهر از جمله مرکز شهر، ذوالفقاری، سده، کوی قدس باعث گله مندی و نگرانی اهالی شده است .

تعدادی از مردم این مناطق در گفت وگو با خبرنگار وبلاگ من ضمن ابراز نارضایتی از قطع مکرر آب آشامیدنی از مسوولان خواستند هرچه زودتر برای حل این مشکل چاره اندیشی و اقدام نمایند.

آنان اظهار داشتند: شهروندان در گرمای سخت تابستان بی آب هستند مدتی است که هر روز یک یا 2 بار بدون اطلاع آب در بعضی از نقاط شهرستان آبادان قطع می گردد که این موضوع مسائلی را برای زندگی روزمه ایجاد نموده است.

یکی از ساکنان منطقه امیری آبادان به خبرنگار وبلاگ من گفت: در چند روز گذشته آب آشامیدنی منزل ما به طور مکرر قطع می گردد و کار و فعالیت روزمره ما را با مشکل روبرو نموده است.

نادر ارزانی اضافه نمود: در فصل تابستان و شیوع بیماری کرونا احتیاج و مصرف مردم از آب بیشتر شده و قطع آن در ساعاتی از روز و بویژه در صبح برای مردم مشکل ساز است.

وی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تاکید بر رعایت اصول بهداشتی و شستشوی مرتب دستها متاسفانه در 2 روز گذشته برای شستشو آب نداشتیم.

یکی از ساکن کوی ذوالفقاری آبادان در این خصوص گفت: قطعی آب شهر مردم را با مشکل روبرو نموده و مجبور هستیم آب را ذخیره کنیم تا در هنگام قطع شدن آب لوله کشی ، از آن استفاده کنیم که این کار ضمن اتلاف منابع ، هدر رفت آب و وقت ، برای خانواده های که محلی برای ذخیره آب ندارند مشکل ساز شده است.

فاطمه مروی اضافه نمود: در یک ماه گذشته در بیشتر مواقع با قطع آب روبرو بوده ایم و برای انجام کارهای روزمره با مشکل روبرو شده ایم و این شرایط زندگی را سخت نموده است.

وی گفت: قطعی های مکرر آب باعث شده بیشتر شهروندان به ناچار از آب معدنی استفاده نمایند که بار اقتصادی زیادی بر آنان وارد می نماید.

یکی از ساکنان منطقه فیه آبادان نیز گفت: طولانی بودن زمان قطعی آب منجر به خرابی پمپ های آب بعضی از شهروندان شده است.

محمد موسوی توضیح داد: خرابی پمپ های آب و سوختن آنها در اثر قطع شدن آب شهری از یک سو و از سوی دیگر نبود آب در این فصل گرما باعث بروز مسائل مضاعف برای شهروندان در تامین آب شده است.

وی اضافه نمود: آب در این منطقه از صبح تا شب چند بار قطع شده و مردم برای تامین احتیاج خود به مراکز فروش آب مراجعه می نمایند و آنجا هم یک بشکه 20 لیتری را باید 10هزار ریال خریداری نمایند.

شکستگی و تعویض خط لوله عامل قطعی آب

مدیر شبکه آبفا آبادان در گفت وگو با خبرنگار وبلاگ من گفت: قطعی آب در آبادان بیشتر مربوط به مرکز شهر است زیرا خطوط آب آشامیدنی این منطقه فرسوده و قدیمی است که این فرسودگی باعث شکستگی خط و قطعی آب شده است.

مصطفی مهرانفر گفت: درصد بیشتری از خطوط آبرسانی آبادان فرسوده است که مجبور به تعویض آن هستیم که این امر باعث قطعی آب در مناطق مختلف خواهد شد.

وی با اشاره به معضل زیرساختی در شبکه آب و فاضلاب آبادان گفت:برای برطرف مشکل زیرساختی در شبکه فاضلاب آبادان احتیاج به 14 هزار میلیارد ریال اعتبار است که امیدواریم با پیگیری نمایندگان و سازمان منطقه آزاد اروند این بودجه به آبادان اختصاص یابد.

وی با اشاره به اختصاص 90 درصد طرح آب غدیر به آبادان اضافه نمود: میزان آب اختصاصی طرح آبرسانی غدیر به شهرستان آبادان در طول شبانه روز 80 هزار متر مکعب بود که با پیگیری های مدیرعامل سازمان آب و فاضلاب استان خوزستان این میزان به 110 هزار متر مکعب در روز افزایش یافته است.

مدیر شبکه آبفا آبادان گفت: با پیگیری های سه نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی میزان آب اختصاصی از طرح آبرسانی غدیر به آبادان قرار است به 135 هزار متر مکعب در شبانه روز برسد تا به لحاظ تامین آب آشامیدنی در این شهرستان مسئله ای بوجود نیاید.

مهرانفر میزان سختی و شوری آب در رودخانه بهمنشیر آبادان را 2 هزار و 930 میکروموس اظهار داشت و گفت: 10 درصد از آب شرب آبادان از رودخانه بهنمشیر تامین می گردد که با آب غدیر مخلوط و در شبکه آب توزیع می گردد.

آبادان دارای 850 کیلومتر شبکه آبرسانی است که از این میزان 300 کیلومتر احتیاج به اصلاح دارد ضمن اینکه احداث 140 کیلومتر شبکه آبرسانی در این شهر لازم است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران نارضایتی مردم آبادان از قطع مکرر آب آشامیدنی شهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نارضایتی مردم آبادان از قطع مکرر آب آشامیدنی شهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید