خبرنگاران رگبار تابستانی در راه اردبیل است

به گزارش وبلاگ من، اردبیل - خبرنگاران - ساکنان اردبیل و پهنه گسترده ای از این استان از نخستین ساعات پنجشنبه با وقوع رگبار و رعد و برق تابستانه روبرو خواهند بود.

خبرنگاران رگبار تابستانی در راه اردبیل است

به گزارش وبلاگ من ، خروجی نقشه های همدیدی حاکی از شکل گیری شرایط ناپایدار در تراز میانی جو بر فراز پهنه هایی از شمال غرب ایران است که با کاهش محسوس دما نیز همراه

می باشد.

این اغتشاشات جوی در استان اردبیل به شکل رگبارهای موقت باران و یا تگرگ ،تندبادهای لحظه ای ، آذرخش و در برخی نقاط از جمله دشت اردبیل و بلندی های شرقی منتهی به گیلان با باران ریزه و هوای مه آلود انتظار می رود. تمرکز بارش روی نواحی مرکزی و نیز شرقی استان اردبیل خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل با استناد به هشدار سطح نارنجی هواشناسی مبنی بر شروع رگبارهای تابستانه از ساکنان منطقه خواسته است تا موارد احتیاطی و ایمنی را رعایت نمایند.

فرهاد عبدالعلی پور اضافه نمود: عدم حضور در فضاهای باز بیرون از شهرها برای در امان ماندن از خطرات برخورد صاعقه ، پرهیز از قرارگیری در حواشی و بستر رودخانه ها و مسیل های خشک ، رعایت احتیاط هنگام رانندگی در جاده های مه آلود و خیس و نیز کنترل دمای مرغداری ها و گلخانه ها از جمله موارد توصیه شده هستند.

باتوجه به شرایط فصلی و خشکی زمین ها و نیز غافلگیرنمایندگی رگبارها که در زمان کوتاه حجم هنگفتی از آب را بر روی زمین روان می سازد احتمال وقوع سیلاب در برخی نقاط زیاد است.

آسمان اردبیل در شامگاه چهارشنبه قسمتی ابری بوده و وزش باد خنک از جانب شمال شرق دما را به 15 درجه بالای صفر کاهش داده است. منطقه اردبیل به خاطر موقعیت خاص جغرافیایی ، شرایط جوی بسیار متغیر دارد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران رگبار تابستانی در راه اردبیل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رگبار تابستانی در راه اردبیل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید