تهران تعطیل می گردد

به گزارش وبلاگ من، تهران (پانا) - استاندار تهران با اشاره به پایداری هوا و افزایش غلظت آلایندگی در هوای استان تهران از توقف فعالیت کامیون های با عمر بالای 20 سال اطلاع داد.

تهران تعطیل می گردد

انوشیروان محسنی بندپی در سرانجام جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران گفت: شب گذشته حدود ساعت 8 یا 9 شب غلظت آلاینده هوا به طور میانگین شاخص 175 را نشان می داد یعنی کیفیت هوا برای همه گروه ها ناسالم شد ما در شرایط اضطرار قرار گرفتیم و در این شرایط همه اعضا و دستگاه هایی که باید ایفای نقش داشته باشند باید وظایف خود را به طور دقیق انجام دهند.

وی اضافه کرد: به همین دلیل براساس آنالیز شرایط موجود کلیه فعالیت های ساختمانی که موجب انتشار ذرات معلق در هوا می شوند متوقف خواهند شد و تنها در موارد استثناء با هماهنگی معاونت عمرانی استانداری تهران می توانند این پروژه ها فعالیت نمایند.

وی تاکید نمود: علاوه بر منع تردد شبانه که در حال انجام است عبور و مرور و فعالیت کامیونهای با عمر بیش از 20 سال ممنوع است. همچنین مقرر شد تا شهرداری و راه و شهرسازی در سرانجامه هایی که دارند اتوبوسهای که پارک هستند و هنگام آغاز فعالیت برابر استاندارد 10 تا 15 دقیقه باید درجا کار نمایند این میزان را به نصف کاهش دهند.

استاندار تهران در بخش دیگری از صحبتهای خود با تاکید به این که در کلانشهر تهران براساس پایش شهرداری تهران 10 تا 12 درصد سهم آلایندگی مربوط به موتورسیکلتها است اضافه کرد: همه دستگاه های دولتی و شرکتها و صنوفی که موتورسیکلتها را به کار می گیرند باید این دستگاه ها را ملزم به داشتن برگه معاینه فنی نمایند و راهور ، پلیس اماکن ومحیط زیست نیز باید این کار را دنبال نمایند تا از سه میلیون موتورسیکلت سواری که حدود نیمی از آنها در دستگاه های مختلف مشغول به کار هستند برگه معاینه فنی را دریافت نمایند.

وی اضافه کرد: سال جاری در بیماری آنفلوآنزا مراجعه به بیمارستانها برای این بیماری با رعایت پروتکلها و بهداشت فردی بسیار کم بوده و شیوع این بیماری نیز بسیار کم بوده در حقیقت همراهی و مشارکت مردم بسیار اثرگذار است.

استاندار تهران در ادامه با اشاره به مصرف گاز مطرح کرد: در جهت همراه سازی و جذب مشارکت مردم باید صدا و سیما و شرکت گاز اطلاع رسانی را به طور جد در دستور کار خود قرار دهند تا مردم با کاهش یک درجه ای میزان درجه حرارت خانه های خود در صرفه جویی گاز مشارکت جدی داشته باشند تا تامین گاز صنایع امکان پذیر باشد همچنین دستگاه های دولتی در روزهای تعطیل باید فعالیت وسایل گرمایشی خود را متوقف کند.

استاندار تهران در پاسخ به سوالی در مورد ادامه پایداری هواو احتمال بدتر شدن شرایط آلایندگی هوا گفت: بی تردید مردم باید همکاری و مشارکت جدی داشته باشند چرا که در هفته آینده نیز پایداری هوا ادامه خواهد داشت و اگر شرایط بدتر گردد پیشنهاداتی از جمله تعطیلی های یکی دو روزه موقت به معاون اول رئیس جمهور و هیات دولت اعلام شده است تا در آن شرایط این اقدامات انجام گردد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "تهران تعطیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهران تعطیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید