تحقیق درباره تاریخ اقتصاد کشور یک ضرورت پژوهشی است

به گزارش وبلاگ من، تهران (پانا) - برگزیده دوازدهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در بخش سرانجام نامه گفت برگزاری جشنواره ملی پژوهش و فناوری در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، به عنوان نهاد فرهنگی مرجع در حوزه پژوهش یک امر لازم است و فرصتی فراهم می گردد تا آثار پژوهشگران مورد ارزیابی قرار گیرد.

تحقیق درباره تاریخ اقتصاد کشور یک ضرورت پژوهشی است

به گزارش روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، مصطفی حسینی برگزیده دوازدهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با بیان این مطلب گفت: در حوزه تاریخ اقتصاد کشور تحقیق و پژوهش اندکی اجرا شده است و اسناد و گزارش های اقتصادی فراوان حاکی از کم توجهی به این مقوله موجود است.

برگزیده بخش خاتمه نامه جشنواره ملی پژوهش با موضوع تاثیر اصلاحات اقتصادی بر جمع و خرج در عصر ناصری با تکیه بر اسناد دیوانی اضافه نمود: درباره تاریخ اقتصاد ایران در دوره های مختلف از جمله صفوی و قاجار پژوهش هایی انجام شده اما همه پژوهش ها نظری بوده است و این داده ها براساس گزارش هایی که در سفرنامه ها وجود داشته یا بر پایه گزارش های مخفیانه دیپلمات ها و کنسول های خارجی تنظیم شده است. بعلاوه در آرشیوهای موجود منابع غنی و ارزشمندی از اسناد اقتصادی و دیوانی وجود دارد ولی مورد استفاده قرار نگرفته اند.

این پژوهشگر که از شهر شاهرود در این جشنواره ملی شرکت نموده بود، گفت: جای چنین پژوهشی در حوزه تاریخ اقتصاد کشور خالی بوده و علاقه شخصی من این است که در حوزه تاریخ اقتصاد کار پژوهشی انجام دهم. بر همین اساس موضوع خاتمه نامه ام را با تکیه بر اسناد تاریخی تاثیر اصلاحات اقتصادی بر جمع و خرج در عصر ناصری با تکیه بر اسناد دیوانی انتخاب کردم و به نظرمن از این جهت این پژوهش بدیع است.

حسینی درباره بهره مندی از منابع آرشیوی و کتابخانه ای در پیشبرد موضوع پژوهشی فوق، گفت: اساس این پژوهش اسناد آرشیوی است و برای انجام این مهم از اسناد فراوانی استفاده نموده ام؛ اسناد مرکز اسناد آستان قدس رضوی و سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در پیشبرد این فعالیت تحقیقی، بیشتر مورد استفاده نهاده شد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "تحقیق درباره تاریخ اقتصاد کشور یک ضرورت پژوهشی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقیق درباره تاریخ اقتصاد کشور یک ضرورت پژوهشی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید