بازگشت تماشاگران به استادیوم یک ماه دیگر به تعویق افتاد؟

به گزارش وبلاگ من، رییس ستاد مقابله با کرونا در ورزش با اشاره به اینکه وزارت کشور اعلام نموده به منظور حضور تماشاگران در استادیوم ها باید سامانه جداگانه ای از سوی وزارت ورزش طراحی گردد، گفت: برای راه اندازی این سامانه حداقل یک ماه زمان احتیاج است.

بازگشت تماشاگران به استادیوم یک ماه دیگر به تعویق افتاد؟

به گزارش وبلاگ من، چندی پیش اعلام شد که پس از فعال شدن سامانه کنترل کارت واکسیناسیون به وسیله وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ابتدای آذر امسال، ساز و کار کنترل تماشاگران در ستاد ملی مقابله با کرونا مدنظر قرار می گیرد تا در صورت صلاحدید مجوز حضور تماشاگران در استادیوم ها صادر گردد، اتفاقی که عملیاتی نشد و در حال حاضر وزارت کشور اعلام نموده است که وزارت ورزش و جوانان باید سامانه جداگانه ای را طراحی کند و به صورت یکپارچه به سامانه هوشمند امید متصل گردد و پس از آن امکان حضور تماشاگران در استادیوم ها فراهم خواهد شد.

غلامرضا نوروزی، رییس فدراسیون پزشکی ورزشی در رابطه با آخرین شرایط حضور تماشاگران در استادیوم ها، اظهار کرد: قرار بر این بود از ابتدای آذر شاهد حضور تماشاگران منوط به رعایت پروتکل های بهداشتی و تزریق 2 دز واکسن باشیم و اگر کسی واکسن نزده بود تصمیم بر این شد تا ورود متقاضی به استادیوم، منوط به ارائه تست منفی کرونا باشد که در نهایت این مسئله محقق نشد و وزارت بهداشت اعلام نمود باید سامانه هوشمند کنترل کارت واکسیناسیون کرونا راه اندازی گردد و پس از آن شرایط برای حضور تماشاگران فراهم می گردد.

وی ادامه داد: در جلسه ای که پیش تر برگزار گردید، وزارت بهداشت اعلام آمادگی کرد و پروتکل های پیشنهادی نیز از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی ارائه شد اما به تازگی وزارت کشور اعلام نمود که وزارت ورزش و جوانان باید سامانه جداگانه ای را طراحی کند و به صورت یکپارچه به سامانه هوشمند امید متصل گردد.

رییس ستاد مقابله با کرونا در ورزش با اشاره به اینکه طراحی سامانه جداگانه از سوی وزارت ورزش و جوانان مسئله ای زمان بر است، مطرح نمود: اگر از همین فردا فعالیت های مربوطه به طراحی و راه اندازی سامانه وزارت ورزش و جوانان شروع گردد، حداقل یک ماه زمان احتیاج است.

نوروزی اضافه نمود: طبق اعلام مسوولان در رشته فوتبال تنها سه تیم لیگ فزونی توانایی اتصال به این سامانه و فروش الکترونیک بلیت را دارند و 13 تیم دیگر از این امکان برخوردار نیستند.

وی با اشاره به اینکه پروتکل بهداشتی حضور تماشاگران در استادیوم ها به وسیله فدراسیون پزشکی ورزشی نوشته شده است و پیشنهاد کردیم تا از ابتدای آذر امسال شاهد بازگشت تماشاگران به استادیوم ها باشیم، گفت: در عین حال باید بدانیم که در سطح کلان تر دخالت نداریم و تصمیم گیر نیستیم و صرفا می توانیم پیگیر ماجرا باشیم.

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی با بیان اینکه در حال حاضر توپ عدم حضور تماشاگران در استادیوم ها، در زمین مردم نیست و تماشاگران مقصر نیستند، توضیح داد: بستر برای ورود تماشاگران فراهم است اما در حال حاضر صرفا با مقوله سامانه امید روبرو هستیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "بازگشت تماشاگران به استادیوم یک ماه دیگر به تعویق افتاد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت تماشاگران به استادیوم یک ماه دیگر به تعویق افتاد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید