اپل ساخت مک بوک با نمایشگر تاشوی 20 اینچی را آنالیز می نماید

به گزارش وبلاگ من، به گفته راس یانگ که یکی از مشهورترین افشاگران حوزه فناوری محسوب می گردد، عرضه آیفون تاشو ظاهرا به سال 2025 موکول شده و از طرف دیگر باید به کوشش این شرکت برای ساخت اولین مک بوک مجهز به نمایشگر تاشوی غول پیکر اشاره کنیم.

اپل ساخت مک بوک با نمایشگر تاشوی 20 اینچی را آنالیز می نماید

به نقل از منابع مطلع، اپل قبل از سال 2025 اولین آیفون تاشو را راهی بازار نخواهد نمود. این در حالی است که پیش از این گفته می شد در سال 2023 با این گوشی تاشو روبرو خواهیم شد. روی هم رفته اپل برای ورود به حوزه های تازه تکنولوژی هیچ عجله ای ندارد و با توجه به اینکه ظاهرا هواداران این شرکت برای عرضه گوشی موردنظر باید حدود 3 سال منتظر بمانند، به نظر می رسد مدیران اپل در کل علاقه چندانی هم به این حوزه ندارند.

مدتی قبل اعلام شد که اپل در حال آزمایش چند مدل آیفون تاشو است تا ببیند کدام یک از آن ها برای عرضه به بازار مناسب تر هستند. سابقه شایعه های مربوط به آیفون تاشو به سال 2016 برمی گردد و در این زمینه طی سال های گذشته گزارش های متعددی منتشر شده است. در حال حاضر سامسونگ مهم ترین سازنده پنل های تاشو است و گفته می گردد نمونه های زیادی از این نمایشگرها را در اختیار اپل قرار داده تا این شرکت بتواند ایده های خود را در این حوزه آزمایش کند.

فعلا سامسونگ تنها شرکتی است که گوشی های تاشوی خود را به طور گسترده راهی بازارهای جهانی می نماید و در نتیجه طبیعی است که بخش بزرگی از این بازار در دستان سامسونگ قرار گرفته است. از سوی دیگر اگرچه طی سال های گذشته کیفیت این نوع گوشی ها تا حد زیادی بهتر شده اند، اما همچنان نگرانی های مربوط به دوام و کیفیت ساخت آن ها وجود دارد. با وجود اینکه در سال 2025 گوشی های تاشو تا حد زیادی به بلوغ می رسند، اما اپل هم به لطف هواداران و قدرت تبلیغات خود بدون شک می تواند مشتریان زیادی را برای این گوشی ایجاد کند.

در کنار این موضوع، راس یانگ اعلام نموده که اپل در حال آنالیز ساخت یک مک بوک مجهز به نمایشگر تاشو است. ظاهرا برای این لپ تاپ، اپل مذاکراتی را با بعضی شرکت ها انجام داده و با وجود اینکه تا حداقل چند سال دیگر نباید انتظار معرفی آن را داشته باشیم، ولی گفته می گردد مک بوک موردنظر با نمایشگر تاشوی 20 اینچی راهی بازار خواهد شد. این افشاگر مدعی شده که چنین محصولی در سال 2026 یا 2027 از راه می رسد.

برای افرادی که با راس یانگ آشنا نیستند باید بگوییم که او تحلیلگر یکی از شرکت های مشهور در حوزه تحلیل بازار تکنولوژی به شمار میرود و گزارش های خود را بر مبنای منابع مطلع در زنجیره تامین منتشر می نماید. او طی سال های گذشته پیش بینی های بسیار دقیقی را مطرح نموده و به همین دلیل گزارش های او با مورد استقبال زیادی قرار می گیرند.

با توجه به این گزارش، به نظر می رسد برای اپل استفاده از نمایشگرهای تاشو برای محصولاتی مانند مک بوک ها اهمیت بیشتری دارد. اگرچه در حال حاضر هم چند شرکت از لپ تاپ های دارای نمایشگر تاشو رونمایی نموده اند، اما این لپ تاپ ها از نظر تجربه کاربری جذابیتی ندارند. ولی طی چند سال آینده، امکانات این نوع نمایشگرها به طور قابل توجهی افزایش پیدا می نماید و باید ببینیم اپل با بهره گیری از این فناوری چه ایده هایی را عملی خواهد نمود.

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ

به "اپل ساخت مک بوک با نمایشگر تاشوی 20 اینچی را آنالیز می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل ساخت مک بوک با نمایشگر تاشوی 20 اینچی را آنالیز می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید