انتظاراتی که از سامسونگ در سال 2023 داریم

به گزارش وبلاگ من، سامسونگ در سال 2022 موفقیت های خوبی کسب کرد و در حال آماده شدن برای ارائه محصولاتش در سال 2023 است، اما کره ای ها چگونه می توانند سال 2023 را بهتر رقم بزنند و می توانیم چه انتظاراتی از آن ها داشته باشیم؟

انتظاراتی که از سامسونگ در سال 2023 داریم

سامسونگ با عرضه گوشی های تاشوی مجذوب نماینده تر و نسخه FE گلکسی S23 و گلکسی واچ می تواند سال مجذوب نماینده تری را برای هوادارانش رقم بزند.

سامسونگ در سال 2022 موفقیت های خوبی کسب کرد و در حال آماده شدن برای ارائه محصولاتش در سال 2023 است، اما کره ای ها چگونه می توانند سال 2023 را بهتر رقم بزنند و می توانیم چه انتظاراتی از آن ها داشته باشیم؟

گوشی های سری گلکسی S22 بر پایه فروش مناسب گوشی های قبلی سری گلکسی اس ساخته شدند و فروش تازهترین گوشی های تاشوی سامسونگ رشد قابل توجهی نسبت به گوشی های 2021 این برند داشت. سامسونگ سال گذشته نسبت به بیشتر رقبای خود در بازار نزولی، شرایط بهتری داشت.

اگرچه تا حدودی می دانیم که سری گلکسی S23 نسبت به گوشی های خانواده گلکسی S22 چه ارتقا هایی خواهد داشت، اما راه های زیاد دیگری وجود دارند که سامسونگ می تواند به وسیله آن ها، سال 2023 را با موفقیت های بیشتری پشت سر بگذارد.

معرفی گوشی های تاشو مجذوب نماینده تر

صادقانه بگوییم، گوشی های گلکسی زد فولد 4 و گلکسی زد فلیپ 4 تنها کمی نسبت به نسخه های قبلی ارتقا پیدا نموده اند و حتی می توان گفت این گوشی ها نسبت به مدل های قبلی خود تفاوت خاصی ندارند.

بدون تردید اگر سامسونگ بخواهد فروش بالای گوشی های تاشوی خود را حفظ کند و نظرات راجع به این گوشی ها همچنان مثبت باقی بماند، چاره ای جز عرضه گوشی های تاشوی مجذوب نماینده تر ندارد. این شرکت می تواند با روش های مختلفی مانند کاهش چین خوردگی نمایشگر، مقاوم کردن آن ها در برابر گردوخاک، استفاده از نمایشگر های تاشوی باکیفیت تر و دوربین رده بالا، نظر مثبت مشتریان نسبت به این گوشی ها را حفظ کند.

طبق شایعات، گلکسی زد فولد 5 با جایگاه مخصوص قلم S Pen عرضه می گردد که می تواند مجذوب نمایندهیت این دستگاه را برای بعضی کاربران افزایش دهد. درکل با توجه به پشتیبانی گلکسی زد فولد 3 و 4 از قلم S Pen، به احتمال زیاد گلکسی زد فولد 5 دارای جایگاه مخصوص این قلم خواهد بود. درضمن با ورود شرکت های چینی بیشتر مانند آنر و اوپو به بازار گوشی های تاشو، عرصه بر سامسونگ تنگ تر خواهد شد.

معرفی نسخه فن ادیشن (FE) گلکسی واچ

گلکسی واچ 5 محصولی دوست داشتنی است، حتی اگر بیشتر نسخه تکامل یافته گلکسی واچ 4 به نظر برسد تا محصولی کاملاً تازه. گلکسی واچ 5 با قیمت 279 دلار گزینه بسیار خوبی برای خرید محسوب می گردد و امیدواریم سامسونگ در بیشتر زمینه ها مسیر کنونی را برای گجت های رده بالایش دنبال نمایند.

البته امیدواریم گلکسی واچ FE نیز از راه برسد تا سامسونگ بتواند ساعت های هوشمند خود را مقرون به صرفه قیمت تر از رقبا در این حوزه بفروشد؛ بنابراین کره ای ها می توانند با محصولاتی مثل موبووی تیک واچ E3، فیت بیت ورسا 3 و گارمین Venu Sq رقابت نمایند و حتی با قیمتی پایین تر از اپل واچ SE، کوپرتینویی ها را نیز به چالش بکشند.

معرفی گلکسی S23 FE

سامسونگ در سال 2022 نسخه FE گلکسی S22 را عرضه نکرد که برای هواداران نسخه مقرون به صرفه قیمت تر گوشی های پرچمدار این کمپانی خبر ناامیدنماینده ای بود، اما شاید سال جاری شرایط فرق کند.

امیدواریم چنانچه سامسونگ بخواهد نسخه فن ادیشن گوشی پرچمدار 2023 خود را رونمایی کند، چه از نظر قیمت و چه از نظر بازه زمانی معرفی، فاصله بیشتری با نسخه های اصلی داشته باشد و دیگر شاهد نقایص گلکسی S21 FE نباشیم. احتمالاً استقبال مشتریان از نسخه 600 تا 700 دلاری گلکسی S23 تا حدود زیادی مانند استقبال از S20 FE در سال 2020 خواهد بود.

احتمالاً در بدنه گلکسی S23 FE به جای شیشه از پلاستیک استفاده می گردد و دوربین آن نسبت به دوربین نسخه های اصلی ضعیف تر باشد، اما تا زمانی که نسخه فن ادیشن مانند نسخه اصلی از تراشه ای با قدرت مشابه پردازنده های پرچمدار، پشتیبانی از فناوری شارژ بی سیم و استاندارد ضدآب برخوردار باشد، پیشنهاد بسیار خوبی محسوب می گردد. ضمناً عرضه این گوشی می تواند به رقابت سامسونگ با شرکت هایی مثل گوگل یاری کند.

حذف قابلیت های اختصاصی گجت های سامسونگ درصورت اتصال گوشی های گلکسی

سامسونگ محصولات سخت افزاری متنوعی دارد که ساعت های هوشمند و ایرباد ها شاخص ترین آن ها هستند، اما برای استفاده از بعضی از ویژگی های این محصولات، باید آن ها را به گوشی های گلکسی متصل کنید. این محدودیت یکی از معایب اساسی محصولات زیست بوم سامسونگ محسوب می گردد و سامسونگ باید در خصوص سیاست خود تتازهنظر کند.

مثلاً گلکسی بادز 2 پرو تنها زمانی از صدای با بیت ریت بالا، صدای فضایی (Spatial Audio) و سوئیچ اتوماتیک بین وسایل متصل شده به آن، پشتیبانی می نماید که با یک گوشی گلکسی جفت شده باشد. بعلاوه برای استفاده از قابلیت های شاخص گلکسی واچ 5 مثل کنترل فشار خون و گرفتن نوار قلب نیز حتماً باید آن را به یک گوشی گلکسی متصل کنید. قطعاً چنین محدودیت بزرگی برای گجت هایی با این قابلیت های مفید، کاربران را آزار می دهد.

امیدواریم سامسونگ این مشکل را تا حدودی رفع کند و با گوشی های غیرسامسونگی بتوانیم به قابلیت های بیشتری از گجت های این برند دسترسی پیدا کنیم.

افزودن قابلیت Seamless Updates به گوشی های گلکسی

این ویژگی برای نخستین بار در سال 2020 در اندروید 11 ایجاد شد، اما گوشی های 2021 سامسونگ فاقد آن بودند و امیدوار بودیم این شرکت چنین قابلیتی را در گوشی های 2022 خود ایجاد کند که متأسفانه باز هم این اتفاق نیفتاد. اکنون انتظار داریم گوشی های 2023 غول فناوری کره ای با قابلیت Seamless Updates عرضه شوند.

اگر هیچ آشنایی با Seamless Updates ندارید، باید بگوییم این ویژگی مربوط به فرایند آپدیت گوشی است و از آن به عنوان قابلیت آپدیت اندروید در پس زمینه نیز یاد می گردد. به لطف این ویژگی، دانلود فایل های آپدیت و نصب آن ها در پس زمینه سیستم عامل انجام می گردد و هنگام استفاده از آن، گوشی ریست و با آپدیت تازه راه اندازی می گردد. اما سامسونگ هنوز مصر به استفاده از روش متداول آپدیت است که باعث می گردد گوشی در هنگام دریافت آپدیت و نصب آن، غیر قابل استفاده گردد.

در صورت به روزرسانی گوشی با روش متداول و قدیمی آپدیت، 10 تا 20 دقیقه نمی توانید از گوشی بهره ببرید و در حین فرایند آپدیت تنها صفحه مربوط به نصب آپدیت نمایش داده می گردد. علت عدم استقبال سامسونگ و سایر برند ها از Seamless Updates، نیازمندبودن این قابلیت به فضای ذخیره سازی بیشتر است؛ اما قطعاً افزایش حافظه داخلی برای استفاده از این قابلیت، ارزش دارد. به نظر می رسد استفاده از Seamless Updates در اندروید 13 اجباری گردد.

منبع: دیجیاتو

منبع: فرادید

به "انتظاراتی که از سامسونگ در سال 2023 داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتظاراتی که از سامسونگ در سال 2023 داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید