آخرین اخبار از شمارش آراء در انتخابات آمریکا، شانس بایدن برای پیروزی بیشتر از ترامپ است

به گزارش وبلاگ من، خبرگزاری خبرنگاران- شبکه سی ان ان، رای های پستی را علت کُند شدن فرایند شمارش آراء انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اظهار داشت.

آخرین اخبار از شمارش آراء در انتخابات آمریکا، شانس بایدن برای پیروزی بیشتر از ترامپ است

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری وبلاگ من به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، چهار ایالت کلیدی پنسیلوانیا، نوادا، میشیگان و جورجیا - که همگی جزء آوردگاه های انتخاباتی محسوب می شوند - روز چهارشنبه را در حالی شروع کردند که هزاران رای غیابی شمارش نشده، پیش روی آن ها قرار گرفته است.

همین مسئله موجب شد سرنوشت رقابت بین جو بایدن و دونالد ترامپ برای راهیابی به کاخ سفید همچنان نامشخص باقی بماند. مقامات انتخاباتی در بعضی ایالت ها مثل نوادا و جرجیا با تاریک شدن هوا به فعالیت خود خاتمه دادند و در نظر دارند شمارش آراء را در صبح روز چهارشنبه (به وقت آمریکا) از سر بگیرند. بعضی شهرستان ها (کانتی ها) در ایالت پنسیلوانیا حتی شمارش آراء پستی را اواخر صبح چهارشنبه (به وقت محلی) شروع خواهند کرد. (هم اکنون در لحظه مخابره این خبر، ساعت 7:40 صبح روز چهارشنبه به وقت محلی در ایالت پنسیلوانیای آمریکاست.) رای های پستی که به علت شیوع کرونا در انتخابات سال جاری، رکورد شکنی کردند به احتمال زیاد به نفع جو بایدن خواهند بود. ستاد انتخاباتی بایدن از حامیان خود خواسته بود به صورت زودهنگام در انتخابات شرکت نمایند.

فاکس نیوز: شاید چند روز طول بکشد تا برنده انتخابات آمریکا مشخص گردد

شبکه فاکس نیوز، رسانه نزدیک به جمهوری خواستار با تاکید بر اینکه هنوز مشخص نیست چه کسی برنده انتخابات می گردد، احتمال داد چند روز طول بکشد تا نتیجه انتخابات مشخص گردد.

آخرین شرایط آراء مردمی در انتخابات آمریکا

بایدن با کسب 68 میلیون و 782 هزار و 925 رأی پیروز به کسب 50 درصد از آراء مردمی شده و ترامپ با کسب 66 میلیون و 509 هزار و 861 رأی، توانسته 48.4 درصد از آراء مردمی را کسب کند.

آخرین شرایط نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

جو بایدن توانسته است در ایالت ویسکانسین با 0/6 درصد پیش بیفتد. در کارولینای شمالی در حالی که ترامپ 1/4 درصد فزونی دارد اما فرایند اعلام نتایج متوقف شده است. این شرایط در جورجیا نیز که ترامپ با 2 درصد پیش است وجود دارد.

در میشیگان بایدن توانسته فاصله خود را با ترامپ از بین برده و حدود 0/1 درصد پیش بیفتد. با توجه به تداوم شمارش آرای پستی پیش بینی می گردد بایدن بتواند پیروز این ایالت گردد.

در نوادا فرایند شمارش آرا متوقف شده است و بایدن با 0/6 درصد آرا پیش است و در پنسیلوانیا نیز با وجود فزونی 11 درصدی ترامپ و آرای پستی بسیاری که هنوز شمارش نشده است بایدن برای جبران فاصله خود با ترامپ شانس دارد.

رقابت نزدیکی میان دو نامزد جهت رسیدن به 270 رأی الکترال وجود دارد و با توجه به نزدیکی آرای آنها و کشمکش هایی که پیرامون آرای پستی به وجود آمده است این احتمال وجود دارد که سرنوشت انتخابات موکول به بازشماری و یا آرای دادگاه ها و دادگاه عالی گردد.

بایدن در ایالت میشیگان پیش افتاد

جو بایدن تا پیش از این در میشیگان از دونالد ترامپ جا مانده بود، اکنون توانسته است 49.3 درصد آراء در این ایالت به دست آورد.

به گزارش شبکه تلویزیونی فاکس نیوز، جو بایدن نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که تا پیش از این در میشیگان از دونالد ترامپ جا مانده بود، اکنون توانسته است 49.3 درصد آراء این ایالت را به دست آورد. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز تا این لحظه 49.1 درصد کل آراء را در ایالت میشیگان به خود اختصاص داده است.

یاد آور می گردد میشیگان، 16 رأی الکترال در اختیار دارد و تا به امروز 94 درصد کل آراء مأخوذه در این ایالت شمارش شده است.

میزان آرای شمارش نشده در 7 ایالت باقی مانده

ویسکانسین:171 هزار رای (5 درصد آرا)

جورجیا:301 هزار رای(6 درصد آرا)

میشیگان: 325 هزار رای(6 درصد آرا)

کارولاینای شنالی:348 هزار رای(6 درصد آرا)

نوادا: 589 هزار رای(33 درصد آرا)

پنسیلوانیا:3 میلیون و 121 هزار رای(36 درصد آرا)

آلاسکا: 710 هزار رای(55 درصد آرا)

با این آرای شمارش نشده که بیشتر آنها غیابی و پستی است نتیجه انتخابات در این ایالت ها هر آن می تواند به نفع یا ضرر 2 نامزد اصلی انتخابات، تغییر کند.

تحلیل نیویورک تایمز از نتیجه احتمالی انتخابات

هنوز شانس بایدن برای پیروزی در انتخابات و شانس جمهوریخواستار برای پیروزی در سنا بیشتر از رقیب است. شش ایالت جورجیا، میشیگان، نوادا، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا و ویسکانسین مشخص نماینده اند و شمارش آرا در آنها ادامه دارد. اگر بایدن پیشتازی خودش را در نوادا و ویسکانسین ادامه دهد، در صورت پیروزی در هر یک از سه ایالت میشیگان، جورجیا یا پنسیلوانیا برنده انتخابات خواهد بود. البته ترامپ هم کماکان شانس خوبی برای پیروزی دارد. ممکن است شمارش آرا به ویژه در پنسیلوانیا تا آدینه طول بکشد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "آخرین اخبار از شمارش آراء در انتخابات آمریکا، شانس بایدن برای پیروزی بیشتر از ترامپ است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین اخبار از شمارش آراء در انتخابات آمریکا، شانس بایدن برای پیروزی بیشتر از ترامپ است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید