هر بازیکنی تست دوپینگ ندهد چهار سال محروم می گردد

به گزارش وبلاگ من، هر بازیکنی که از انجام تست دوپینگ در جام جهانی 2022 قطر فرار کند، با محرومیت چهار ساله روبرو خواهد شد.

هر بازیکنی تست دوپینگ ندهد چهار سال محروم می گردد

روزنامه الاقصادیه عربستان نوشت فیفا به تمامی بازیکنان حاضر در جام جهانی اعلام نموده است که پس از دریافت کارت قرمز، تا زمان مشخص شدن قرعه کشی نفرات منتخب برای انجام تست دوپینگ، حق ترک ورزشگاه را ندارند و باید در رختکن یا اتاق دوپینگ با یک همراه و یا روی سکوها منتظر بمانند.

فیفا بعلاوه خاطرنشان کرد چنانچه نام هر بازیکنی برای انجام تست دوپینگ مشخص گردد و فرد مذکور از انجام این آزمون فرار کند، با محرومیت و جریمه ای چهار ساله روبرو خواهد شد. چرا که قرعه کشی برای مشخص نفرات مورد نظر، با حضور مدیران 2 تیم و در بین دو نیمه برگزار می گردد.

ضمن اینکه فقط ناظر رسمی بازی حق دارد به بازیکنی اجازه خروج از زمین و ورزشگاه را بدهد، از جمله بازیکن مصدومی که باید به بیمارستان منتقل گردد.بخشنامه فدراسیون بین المللی حاکی از آن است که بازیکن اخراجی به شرط حفظ ایمنی و امنیت، قرار نگرفتن نام او در میان بازیکنان انتخاب شده برای انجام تست دوپینگ و عدم استفاده از تجهیزات فوتبالی، می تواند روی سکوها بنشیند.

فیفا بعلاوه در خصوص مدیر یا مربی که در مسابقه کارت قرمز دریافت می نماید خاطرنشان کرد که فرد مذکور، حق حضور در نشست خبری بعد از بازی یا هر فعالیت رسانه ای دیگری که در ورزشگاه انجام می گردد را ندارد. وی بعلاوه حق ندارد وارد رختکن گردد یا در راهروی منتهی به رختکن یا محوطه فنی بماند و یا با افراد شرکت کننده در مسابقه ارتباط برقرار کند یا شخصی به طور خاص با او تماس بگیرد. اعم از اینکه بازیکن باشد یا یکی از اعضای کادر فنی یا اداری و هر پست و مقامی و فقط تا سرانجام بازی در سکوها می ماند.

فدراسیون جهانی فوتبال در سرانجام خاطرنشان کرد چنانچه تیمی از دور مسابقات کنار برود، محرومیت به علت کارت زرد به مسابقات داخلی و بین المللی بعدی منتقل نمی گردد.

وبلاگ من ورزشی دنیای ورزش

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "هر بازیکنی تست دوپینگ ندهد چهار سال محروم می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر بازیکنی تست دوپینگ ندهد چهار سال محروم می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید