هراتیان: هر سه روز یک بار از بازیکنان تست PCR گرفته می شد، واکسیناسیون یاری بزرگی برای برگزاری مسابقات است

به گزارش وبلاگ من، افسر کنترل دوپینگ کنفدراسیون فوتبال آسیا می گوید تمام تیم هایی که در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا حضور داشتند، در یک حباب امنیتی تحت کنترل بودند.

هراتیان: هر سه روز یک بار از بازیکنان تست PCR گرفته می شد، واکسیناسیون یاری بزرگی برای برگزاری مسابقات است

به گزارش گروه ورزشی وبلاگ من، به نقل سایت رسمی فدراسیون فوتبال، مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا 2021 در منطقه غرب آسیا به خاتمه رسید که نمایندگان پزشکی کشورمان به عنوان افسر کنترل دوپینگ در این رقابت ها حضور داشتند. زهره هراتیان در گفت وگو با سایت رسمی فدراسیون فوتبال گفت: از زمانی که بیماری کووید 19 شیوع پیدا کرد، تمام ورزش ها بعد از دوره قرنطینه های طولانی مدت، کم کم آغاز به فعالیت کردند که فوتبال در این رشته پیشگام بود.

وی ادامه داد: فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) از همان اوایل پروتکلی تدوین کرد و مسئولیت برگزاری مسابقات را برعهده پروتکل هایش که توسط وزارت بهداشت هر کشور تدوین می شد، گذاشت. پس مسابقات در هر کشوری که برگزار می گردد تابع قوانین وزارت بهداشت همان کشور خواهد بود. ما در مسابقات ACL سال جاری شاهد این بودیم که میزبان های مختلف شرایط خودشان را داشتند، اما آن چیزی که مسلم بود این بود که تمام تیم ها در یک حباب امنیتی قرار داشتند. یعنی اجازه خروج در جایی که حضور داشتند را نداشتند. فقط باید به محل تمرین می رفتند و بر می گشتند و در زمان مسابقه هم حضور پیدا می کردند. تقریبا در همه کشورها، هر سه روز تست PCR از تیم ها گرفته می شد و شرایط برخورد با موارد مثبت در کشورهای مختلف، متفاوت بود. مثلاً در عربستان فرد مثبت بعد از 72 ساعت، اگر دو تست منفی ارائه می داد به فاصله 24 ساعت می توانست از قرنظینه خارج گردد. اما در امارات باید 10 روز در قرنظینه می ماند و بعد از قرنطینه خارج می شد. تاییدهای مختلف مختصص قلب و ریه هم باید زمینه پرونده پزشکی می شد.

افسر کنترل دوپینگ آسیا در ادامه اعلام کرد: کنفدراسیون فوتبال آسیا علاوه بر معاینات پیش از آغاز مسابقات از تمام تیم ها می خواست که پیش از ورود به محل برگزاری مسابقات تست های منفی PCR را ارائه دهند. همچنین تعداد افسران کنترل دوپینگی که به عنوان پزشک در این مسابقات حضور داشتند را توضیح وظایف جداگانه ای برای آنها تعریف می کرد. به این صورت که نماینده ای وجود داشت که مختص این بود و فقط شرایط مربوط به کرونا آن تیم را آنالیز کند و اینکه در حین مسابقه تمام شرایط را کنترل و تذکرات لازم را به تیم بدهد. همچنین اینکه آیا میزبان شرایط لازم را برای کووید آماده نموده است یا نه، نیز بر عهده افسران کنترل دوپینگ بود.

هراتیان در خاتمه اظهار داشت: با توجه به تجربه ای که در لیگ فوتبال ایران داشتیم، باعث شد که به شخصه با اعتماد به نفس بهتری در مسابقات حضور داشته باشم. احاطه کاملی در حوزه های مختلف کرونا و فوتبال را داشتیم. مواردی نیز در حین انجام برگزاری مسابقات تجربه کردیم و کوشش می کنم آن موارد را به عنوان یک الگو برای لیگ حرفه ای فوتبال ایران استفاده کنم. آنچه مسلم است شرایط واکسیانسیون کشورها هم به سمتی می رود که امیدوار هستیم، در لیگ آینده بازیکنان حرفه ای واکسینه شده باشند که این امر می تواند یاری خیلی بزرگی برای برگزاری مسابقات و کنترل شرایط کووید باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "هراتیان: هر سه روز یک بار از بازیکنان تست PCR گرفته می شد، واکسیناسیون یاری بزرگی برای برگزاری مسابقات است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هراتیان: هر سه روز یک بار از بازیکنان تست PCR گرفته می شد، واکسیناسیون یاری بزرگی برای برگزاری مسابقات است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید