مزایای مشارکت بچه ها در پویش های محیط زیستی

به گزارش وبلاگ من، خبرنگاران/اصفهان پویش احیای طبیعت، به یاد عزیزانی که در طول شیوع ویروس کرونا دا فانی را وداع گفته اند، به دعوت باشگاه کوهباد انوشه و کانون توسعه فرهنگی بچه ها نوش آباد از نیمه دی ماه، در این شهر شروع شده و مورد استقبال شهروندان به ویژه بانوان و بچه ها قرار گرفته است؛ پویشی که علاوه بر نجات طبیعت، روحیه کار داوطلبانه را نیز در جامعه ترویج می نماید. مشارکت نمایندگان در این پویش نیز، قرار است با همراهی اداره منابع طبیعی شهرستان آران و بیدگل و تعاونی مرتعداران کاشان، پنج هکتار از راستا قلعه تاریخی شجاع آباد تا شهر ایلخانی را با گیاه درمنه احیا نمایند.

مزایای مشارکت بچه ها در پویش های محیط زیستی

محمد طاهری، کارشناس علوم تربیتی با اشاره به نقش این پویش ها در افزایش حس مسئولیت پذیری، به وبلاگ من می گوید: فعالیت های داوطلبانه و خیرخواهانه، حس مسئولیت پذیری، انسان دوستی و یاری به همنوع را در جامعه زنده می نماید و شرکت نمایندگان در این پویش ها یاد می گیرند که نسبت به مسائل محیط اطراف خود بی تفاوت نباشند.

او ادامه می دهد: شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا، کاهش تجمع ها و تعطیلی مدارس، فرصت خوبی است تا مادران همراه با فرزندان خود به تشکل های مردمی مراجعه نموده و ضمن مشارکت در فعالیت های داوطلبانه، رشد هوش اجتماعی و معنوی فرزندانشان را تقویت نمایند.

این کارشناس علوم تربیتی تصریح می نماید: بچه های که اهمیت حضور و نقش خود را در جامعه درک نمایند، نسبت به محیط اطراف خود بی تفاوت نیستند و در بزرگسالی نیز بخشی از وقت خود را برای کارهای خیرخواهانه و داوطلبانه اختصاص می دهند. حاصل این فرایند نیز کسب رضایت و رسیدن به آرامش درونی است.

طاهری شرح می دهد: یکی از دیگر مزایای شرکت در پویشی مثل احیای طبیعت به یاد عزیزان، دوستی با طبیعت، به عنوان مهم ترین عنصری است که محیط مطلوب و مناسب را برای انسان فراهم می نماید. از آنجا که انسان بدون منابع طبیعی نمی تواند زیست مطلوبی داشته باشد، باید به سمت نهادینه کردن فرهنگ کاشت درخت و سبزه و جلوگیری از قطع درختان حرکت کرد.

مدیرعامل مؤسسه خیریه امام حسن نوش آباد تأکید می نماید: اگر فرهنگ کاشت درخت به نام فرزندان در جامعه تقویت و سپس، مراقبت از این درخت را به خود بچه ها سپرده گردد، آن ها در راستای حفظ محیط زیست و فضای سبز تربیت شده و هرگز اقدام به آلوده کردن محیط زیست و منابع طبیعی نمی نمایند.

او می افزاید: تشویق مردم به ویژه بچه ها به کار داوطلبانه، دعوت به یک همکاری برای هدفی مشترک است. بچه ها باید یاد بگیرند که چگونه همراه دیگران برای رسیدن به یک هدف مشترک کوشش نمایند و برای انجام درست نقش خود شکیبا باشند و به دیگران احترام بگذارند.

طاهری تصریح می نماید: شرکت در پویش احیای طبیعت به یاد عزیزان برای کاشت بذر و نهال، می تواند یک گردش کوتاه هم باشد. کودک در این فرصت اوقات خوشی را در کنار دیگران تجربه می نماید و برای پذیرش تجربه های جمعی آماده می گردد.

این کارشناس علوم تربیتی می گوید: رسانه ها نقش مهمی در ترویج فرهنگ کارهای داوطلبانه و حفظ محیط زیست دارند و نباید این رسالت خود را محدود به روز درختکاری نمایند، بلکه باید پرداختن به این موضوع را رسالت انسانی و رسانه ای خود در همه روزهای سال بدانند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "مزایای مشارکت بچه ها در پویش های محیط زیستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزایای مشارکت بچه ها در پویش های محیط زیستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید