فرآیند صدور و تمدید مجوز سمن ها تسهیل و کوتاه می گردد

به گزارش وبلاگ من، کمال اکبری معاون مشارکتهای اجتماعی وزارت کشور در پنجمین همایش سالانه سازمانهای مردم نهاد که در استانداری برگزار گردید اظهارداشت: رسیدن به توسعه متوازن و پایدار در گرو فعال کردن سمن ها و جلب مشارکت اجتماعی است که با تقویت سازمان های مردم نهاد ممکن می گردد.

فرآیند صدور و تمدید مجوز سمن ها تسهیل و کوتاه می گردد

وی افزود: برای داشتن مشارکت اجتماعی پرثمر نیازمند توانمندی و مشارکت پویشگران جوان و با انگیزه هستیم اما این کار باید با مهارت و دانش انجام گردد تا کارها به نتیجه برسد.

اکبری توضیح داد:سمن ها ضروری است ابتدا با حقوق خود آشنا شوند سپس بتوانند افرادعلاقمند به امور مختلف را دور هم جمع نمایند و مسئولیت پذیرانه در کارها مشارکت نمایند.

وی اعلام کرد: پذیرفتن مسئولیت بیانگر حس نوع دوستی و میهن دوستی شماست و این کار ثواب و اجر هم دارد.

صدور مجوز سمن ها تسهیل می گردد

معاون مشارکت های اجتماعی وزارت کشور یادآورشد: مهمترین رویکرد ما در وزارت کشور تسهیل در صدور پروانه و تمدید مجوز فعالیت سمن هاست و در این راستا جلساتی با نهادها برگزار شده تا با همکاری سازمانهای بیمه ای و مالیات بتوانیم شرایط بهتری را برای نهادهای مردمی مهیا کنیم.

وی گفت: پیگیر حل مسائل سمن ها هستیم و با توافق صورت گرفته بزودی سامانه متمرکزی برای کارهای تاسیس، نظارت و تمدید مجوز سمن ها طراحی شده که با اجرای آن کارها سامان می یابد.

اکبری افزود: لایحه پیشنهادی دولت با یاری سمن ها به صورت پیش نویس تدوین شده و در کمیسیون سیاسی دولت در حال نهایی شدن است تا بتوانیم حوزه سمن ها را قانونی و قابل اعتماد کنیم.

وی اظهارداشت: فرآیند تمدید مجوز سمن ها به کمتر از یک ماه و تاسیس به کمتر از سه ماه خواهد رسید.

معاون مشارکت های اجتماعی وزارت کشور گفت: آموزش های تخصصی برای توانمند سازی سمن ها باید در اولویت باشد تا بتوانید کارهای مهمی را عملیاتی کنید.

وی افزود: در آستانه سالگرد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و سمن ها باید برای بیان دستاورد های نظام وارد صحنه شده و در این زمینه همکاری بیشتری نمایند.

اکبری اظهارداشت: از فعالان سمن ها انتظار داریم از فعالیت انحصاری دوری نموده و با عضو گیری بیشتر به کارهای خود توسعه بخشید و به گونه ای رفتار کنید تا هر سمن صدها و هزاران نفر عضو داشته باشند.

در ادامه نمایندگان تشکل های مردم نهاد دیدگاههای خود را مطرح کردند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "فرآیند صدور و تمدید مجوز سمن ها تسهیل و کوتاه می گردد" امتیاز دهید

1 کاربر به "فرآیند صدور و تمدید مجوز سمن ها تسهیل و کوتاه می گردد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرآیند صدور و تمدید مجوز سمن ها تسهیل و کوتاه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید