روز های خاکستری علیرضا بیرانوند!

به گزارش وبلاگ من، علیرضا بیرانوند از زمانی که راهی آنتورپ شد روز های دشواری را پشت سر گذاشته و فرازونشیب های زیادش در این تیم باعث شد تا نتواند عملکردی را که انتظار داشت در این تیم ارائه کند. پس از نیمکت نشینی در ابتدای فصل به لطف مصدومیت ژان بوتز به ترکیب اصلی رسید، اما چند اشتباه باعث شد تا همچنان روی او به عنوان گلر اول این تیم حساب چندانی نشود.

روز های خاکستری علیرضا بیرانوند!

او که نخستین حضورش در ترکیب آنتورپ به بازی برابر تاتنهام برمی گشت و عملکرد خوبی هم در آن دیدار داشت، پنجشنبه شب در مرحله حذفی لیگ اروپا بار دیگر در چارچوب دروازه آنتورپ قرار گرفت، اما نمایش خوبی نداشت و روی گل نخست رنجرز اسکاتلند اشتباه تاثیرگذاری مرتکب شد. این سنگربان ایرانی در دقیقه 77 مصدوم شد و درحالی که تیمش 3 بر 2 از میهمان خود پیش بود از زمین بیرون رفت تا درنهایت آنتورپ بازی را 4 بر 3 ببازد. اورتوین دی ولف که به عنوان جانشین او راهی زمین شد روی دو گل بعدی رنجرز مقصر نبود و می تواند امیدوار باشد که در دیدار های بعدی تیمش درصورت ادامه مصدومیت بیرانوند بتواند در ترکیب اصلی تیمش قرار گیرد.

سایت نیوزبلاد در آنالیز این بازی نوشت: آنتورپ برابر رنجرز اشتباهات زیادی مرتکب شد. هر باشگاهی یک بازیکن تاثیرگذار در ترکیب خود دارد که می تواند در دیدار های مهم به کمک تیمش بیاید. برای آنتورپ این بازیکن لیور رافائلوف است که البته او هم درنهایت نتوانست مانع از شکست تیمش شود. او یک پنالتی گرفت و خودش آن را تبدیل به گل کرد و روی گل سوم تیم نیز اثرگذار بود. با نتیجه 4 بر 3 که در زمین آنتورپ به دست آمد، مسلما شانس شاگردان استیون جرارد برای صعود بیشتر خواهد بود. اسکاتلندی ها در طول مسابقه عملکرد خوبی داشتند و برتر بودند، اما آنتورپ هم در اواخر بازی دو فرصت خوب داشت تا بازی را به تساوی بکشاند که میوشی توپ را به تیر دروازه زد. با تساوی آنتورپ می تواند شانس خوبی در دیدار برگشت که هفته آینده برگزار می شود داشته باشد، اما حالا کار بسیار سخت شده است. در بازی برگشت این تیم احتمالا تغییراتی در ترکیب خود ایجاد خواهد کرد و برخی بازیکنان مانند لامکل زی کامرونی احتمالا در ترکیب اصلی قرار خواهند گرفت، اما آیا تیم می تواند به بازگشت امیدوار باشد؟ آن هم مقابل تیمی که در این فصل تنها یک بار شکست خورده و آنتورپ هم باید با اختلاف دو گل میزبانش را شکست دهد. این اتفاق بیشتر شبیه معجزه خواهد بود.

واکنش های خوب

نویسنده این سایت در ادامه به سراغ گلر ایرانی آنتورپ رفته و درباره عملکرد او در این دیدار نوشته است: آنتورپ به خوبی در این دیدار فهمید که هر اشتباهی با مجازات سختی همراه خواهد بود. بیرانوند روی گل اول، دی لائت روی گل دوم و کل خط دفاعی تیم روی گل سوم رنجرز مقصر بودند. شاید مورد اول چندان عجیب نباشد، اما درباره گل دوم کمی تعجب آور بود. تیم همچنین روی گل سوم بسیار منفعلانه و بی تفاوت رفتار کرد و سختگیری لازم را روی بازیکن حریف نداشت. درباره علیرضا بیرانوند در این فصل بحث های زیادی اجرا شده است. سوال اصلی این است که آیا این دروازه بان ایرانی، بازیکن خوبی است یا نه؟ او بار ها مقابل توپ های سخت واکنش های خوبی نشان داده و مانع از گشوده شدن دروازه اش شده است. همچنین از نظر آمادگی بدنی در شرایط خوبی قرار گرفته است و در مصاف های تک به تک نیز عملکرد قابل توجهی دارد و به سختی می توان او را مغلوب کرد. همه این ها را به خوبی انجام می دهد، اما وظیفه اصلی یک دروازه بان این است که مانع از گل خوردن تیمش شود و توپ را متوقف کند. بیرانوند این کار را انجام می دهد، اما گاهی اوقات هم ناکام است و دچار لغزش هایی می شود.

روی گل نخست رنجرز او به طرز عجیبی اشتباه کرد و چنین عملکردی در این سطح غیرمعمول است. اگر گلر آنتورپ این اشتباهات را ادامه دهد مطمئنا نمایش های خوبش در ترکیب تیم و واکنش های موفقش هم خیلی زود فراموش خواهد شد. اگرچه درمورد بیرانوند تعیین است که با چه شرایطی روبه رو هستید، اما درباره گل دوم رنجرز و اشتباه دی لائت نمی توان چنین چیزی گفت. حرکت او در کشیدن پیراهن حریف درحالی که دوربین های زیادی در ورزشگاه وجود دارد و داوران ویدئویی نیز به دقت همه چیز را زیرنظر دارند اصلا هوشمندانه نبود و یک پنالتی برای حریف به دنبال داشت. بازیکنان آنتورپ بازهم به حریف اجازه دادند تا بازی را به تساوی بکشاند و اشتباهات پیاپی درنهایت باعث شد تیم بازنده از زمین خارج شود.

بیرانوند اگرچه در دیدار های اخیر تا حد زیادی خیالش از بابت فیکس بودن در ترکیب آنتورپ راحت است و می داند که حداقل تا زمانی که آسیب دیدگی بوتز برطرف نشود می تواند گلر اصلی تیمش باشد، اما بازهم تعیین است که هنوز تمرکز لازم را در دیدار های تیمش ندارد و به همین علت دچار اشتباهات عجیبی می شود.

سایت فوتبال نیوز بلژیک نیز درباره این دیدار و عملکرد بیرانوند نوشته است: آنتورپ در دیدار رفت برابر رنجرز در زمین خود شکست خورد. در اواخر نیمه نخست توپ به محوطه جریمه این تیم آمد و بیرانوند می توانست به راحتی آن را مهار کند، اما اشتباه او باعث شد تا جو آریبو گل نخست تیمش را بزند. اشتباهی که برای میزبان بسیار گران تمام شد و انتقاد های زیادی را از این گلر ایرانی در شبکه های اجتماعی به دنبال داشت. یکی از این کاربران نوشته است: فکر نمی کنم بیرانوند سال آینده جایی در باشگاه داشته باشد.

در توئیتی دیگر نوشته شده: گلر ایرانی بازهم اشتباه منجر به گل داشت. و یکی از هواداران این تیم بلژیکی نوشته است: تونکنس (دروازه بان سال قبل آنتورپ) بدون دستکش هم این توپ را مهار می کرد و حتی بولات (گلر فصل پیش تیم) بدون شیرجه زدن این توپ را می گرفت. حتی برخی هواداران خواستار خرید یک دروازه بان دیگر برای باشگاه شده اند تا تیم از این شرایط کنونی خارج شود.

این سایت همچنین در پایان مطلب خود در یک نظرسنجی از خوانندگان خود خواسته در شرایط کنونی بهترین گزینه را برای حضور درون دروازه آنتورپ انتخاب کنند که دی وولف 67 درصد و بیرانوند 33 درصد آرا را به دست آورده اند که نشان می دهد گلر ایرانی روز های خوبی را در بلژیک سپری نمی کند. او فعلا درگیر مصدومیتش است و هنوز تعیین نشده که میزان مصدومیتش در چه حدی است، اما اگر آماده هم باشد نمی تواند از بازی کردن دوباره برای آنتورپ مطمئن باشد!

فرهیختگان

منبع: فرارو

به "روز های خاکستری علیرضا بیرانوند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روز های خاکستری علیرضا بیرانوند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید