جزئیات دخل و خرج سفر به ایستگاه فضایی

به گزارش وبلاگ من، سفر به فضا آرزوی خیلی ها در زمان بچگی بوده است. هر چند با اعلام تجاری سازی ایستگاه بین المللی فضایی از سوی ناسا خیلی ها فهمیده اند که سفر به فضا حداقل روزی 35 هزار دلار یا حدود 470 میلیون تومان خرج دارد اما می توانید در این گزارش جزئیات هزینه های سفر احتمالی تان به فضا را بدانید!

جزئیات دخل و خرج سفر به ایستگاه فضایی

سازمان هوافضای آمریکا، ناسا، اعلام نموده است که از سال میلادی آینده، 2020، ایستگاه فضایی بین المللی را به روی گردشگران باز می نماید. گردشگران خواهند توانست با پرداخت 35 هزار دلار برای هر شب اقامت در ایستگاه فضایی بین المللی این سفر فضایی را تجربه نمایند.

به گزارش ورج، براساس یک دستورالعمل موقت در ناسا، شرکت های خصوصی هم می توانند حق استفاده از ISS را خریداری نموده و در آن به فراوری، بازاریابی و آزمایش محصولات شان بپردازند. اما این سفر گرانقیمت چه هزینه هایی دارد؟ بعضی جزئیات هزینه سفر به ایستگاه فضایی منتشر شده است. شما ابتدا هزینه هایی برای آزمایش های پزشکی و آمادگی جسمانی دارید که توسط دو شرکت خصوصی صورت می گیرد.

درصورتی که بتوانید تمرین ها و آزمایش ها را با موفقیت پشت سر بگذارید هزینه روزانه اقامت یک شخص در ISS و استفاده از سیستم های پشتیبان حیات و سرویس بهداشتی 11250دلار و استفاده از ذخایری مثل آذوقه، هوا، تجهیزات پزشکی و درمانی و... حدود 22500دلار تمام می گردد. حتی هزینه توان مصرفی در این مرکز 42دلار به ازای هر کیلووات ساعت است.

بنابراین یک شب ماندن در ایستگاه فضایی بین المللی حدود 35000دلار هزینه در پی خواهد داشت. یادتان باشد شرکت اسپیس ایکس با کپسول دراگون و بویینگ با فضاپیمای ستاره پیما در این پروژه مشارکت خواهند کرد و احتمالا از فضانوردان شخصی حدود 60 هزار دلار کرایه می گیرند. هزینه عملیاتی ISS برای ناسا سالانه در حدود 3تا 4میلیارد دلار است. ناسا میخواهد با استفاده از این کار برای خود درآمدزایی داشته باشد تا این درآمد را صرف پروژه هایی مانند بازگشت به ماه یا سفر به مریخ کند.

منبع: همشهری آنلاین

به "جزئیات دخل و خرج سفر به ایستگاه فضایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات دخل و خرج سفر به ایستگاه فضایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید