فراوری گاز طبیعی از نور خورشیدهای مصنوعی ممکن می گردد

به گزارش وبلاگ من به نقل از نیواطلس، در بسیاری از کشورها زمستان های طولانی موجب می گردد تا اندازه انرژی خورشیدی در دسترس محدود شده و لذا فراوری انرژی بدین شیوه سخت گردد. سیستم های تبدیل انرژی به وسیله خورشیدهای مصنوعی می توانند به اسم جایگزینی مناسب به کار گرفته شوند.

فراوری گاز طبیعی از نور خورشیدهای مصنوعی ممکن می گردد

از این سیستم ها تا به حال برای تأمین انرژی خورشیدی استفاده می شد. اما حالا می توان از این فناوری برای تهیه گاز طبیعی در عمق زمین هم استفاده کرد.

فناوری یادشده با پشتیبانی اقتصادی اتحادیه اروپا ابداع شده و چند شرکت سوئیسی هم در تکمیل آن مشارکت داشته اند. در این فرایند از برق فراوری شده با استفاده از صفحات خورشیدی و توربین های بادی برای فراوری هیدروژن استفاده می گردد. بعلاوه برق به دست آمده در این فرایند در یک فرایند الکتروسیس برای جدا کردن هیدروژن و اکسیژن آب به کار گرفته می گردد. سپس هیدروژن به دست آمده همراه با دی اکسیدکربن مایع به مخازن گاز ایجاد شده در زیر زمین تزریق می شوند.

فرایند فراوری گاز طبیعی به این شکل کم هزینه و سریع است و در صورت لزوم از گازهای یادشده می توان برای فراوری گاز متان یا آب هم استفاده کرد. اندازه بهره وری این فناوری تبدیل انرژی خورشیدی یا باد به برق و گاز طبیعی 60 درصد است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "فراوری گاز طبیعی از نور خورشیدهای مصنوعی ممکن می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری گاز طبیعی از نور خورشیدهای مصنوعی ممکن می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید