اعتراف پنتاگون به قدرت چین

به گزارش وبلاگ من، وزارت دفاع آمریکا در گزارش سالانه خود درباره امور نظامی چین تاکید نمود که این کشور بزرگترین نیروی دریایی دنیا را با در اختیار داشتن صدها کشتی جنگی و زیردریایی دارد.

اعتراف پنتاگون به قدرت چین

به نقل از پایگاه فوربس، وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، در گزارش سالانه خود در خصوص قدرت نظامی چین به کنگره این کشور مطرح نمود: جمهوری خلق چین عظیمترین نیروی دریایی در دنیا را با یک نیروی رزمی مجموعا متشکل از حدود 350 کشتی و زیردریایی از جمله 130 کشتی جنگی سطحی عظیم دارد.

پنتاگون در ادامه این گزارش خود مطرح نمود: در مقام مقایسه قوای رزمی در نیروی دریایی آمریکا شامل حدود 293 کشتی تا اوایل 2020 بوده است.

با این حال هر چند که نیروی دریایی ارتش آزدیبخش خلق چین نسبت به نیروی دریایی ارتش آمریکا کشتی های جنگی بیشتری دارد اما ناوگان آمریکا کشتی های جنگی عظیمتری از جمله 11 ناو هواپیمابر داشته و به لحاظ وزن تُناژ جلوتر از چین است.

در گزارش پنتاگون تصریح شد: نیروی دریایی چین یک نیروی هر چه بیشتر مدرن و منعطف است که متمرکز بر جایگزین کردن نسلهای قبلی تجهیزاتش که دارای قابلیتهای محدود بودند با تسلیحات عظیمتر مدرن و چند منظوره است. تا سال 2019 نیروی دریایی ارتش آزادیبخش خلق چین عمدتا متشکل از تجهیزات چندمنظوره مدرنی همراه با تسلیحات ضد کشتی، ضدهوایی و ضد زیردریایی و سنسورهای پیشرفته بوده است.

ناوگان رو به رشد ناوهای هواپیمابر چین بیشترین توجه را به خود جلب نموده است. گزارش شده که نیروی دریایی چین دارای یک ناو هواپیمابر فرتوت مربوط به زمان جنگ سرد، یک ناو هواپیمابر جدیدا به خدمت گرفته شده که اولین ناو هواپیمابر ساخت این کشور است و یک ناو سوم در دست احداث بوده و این کشور برای ساختن و اضافه کردن تعداد چهار ناو دیگر یا بیشتر برنامه ریزی نموده است. ناوگان ناوهای هواپیمابر چین ضمن داشتن موارد پیشرفته ای همچون سیستم پرتاب الکترومغناطیسی، می تواند به ارائه پوشش هوایی برای تهاجم آبی و خاکی علیه تایوان بپردازد و یا حتی وارد اولین رویارویی ناوهای هواپیمابر با آمریکا از زمان جنگ دنیای دوم تا کنون گردد.

چین همچنین مشغول ساخت نسل جدیدی از ناوشکنها و ناوچه های پیچیده و شدیدا مسلح نیز بوده است. به عنوان مثال چین در دسامبر 2019 ششمین کشتی کروز مدل 055 کلاس رنهای را که به گفته پنتاگون مجهز به مجموعه عظیمی از موشکهای کروز ضد کشتی و موشکهای ضد هوایی به همراه موشکهای کروز مخصوص حمله زمینی و موشکهای بالستیک ضد کشتی است، به خدمت گرفته است.

این دورنما، حمله چین با انبوهی از موشکهای ضد کشتی از جمله موشکهای نسل جدید مافوق صوت را علیه ناوگان آمریکا در بر دارد.

انتظار می رود نیروی دریایی چین زیردریایی های هسته ای و دیزلی بیشتری نیز بسازد. چین همچنین یکی از معدود کشورهایی است که صاحب زیردریایی های مجهز به موشکهای بالستیک هسته ای است. گزارش پنتاگون پیش بینی کرد: زیردریایی نسل بعدی Type 096 SSBN که احتمالا از اوایل دهه 2020 ساختش شروع می گردد بر اساس گزارشها حامل نوع جدیدی از موشکهای بالستیک قاره پیما است. انتظار می رود نیروی دریایی چین به طور همزمان زیردریایی های Type 094 SSBN و Type 096 SSBN را عملیاتی نموده و تا 2030 بالغ بر هشت عدد از آنها را داشته باشد.

منبع: ایران آنلاین

به "اعتراف پنتاگون به قدرت چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراف پنتاگون به قدرت چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید