استوری لینکدین؛ بی مصرف یا یک فرصت

به گزارش وبلاگ من، لینکدین براساس چه نیازی این امکان را در دسترس کاربرانش قرار داده؟ بنا بر اعلام لینکدین، به وسیله امکان استوری کاربران و سازمان ها می توانند تصاویر و فیلم های کوتاهی از زندگی روزمره شغلی خود با دیگران به اشتراک بگذارند.

استوری لینکدین؛ بی مصرف یا یک فرصت

حمید جعفری| لینکدین نزدیک به یک ماه پیش امکان استوری را در اختیار کاربران خود قرار داد؛ امکانی که با واکنش های متعددی روبه رو شد، اما قاعدتا یک متخصص روابط عمومی نباید از کنار آن ساده گذر کند.

لینکدین در میان سازمان های ایرانی یک شبکه اجتماعی مهجور است. روابط عمومی ها کمتر برنامه و زمان خود را معطوف به لینکدین می نمایند. اما سازمان ها می توانند با حضور در این شبکه اجتماعی، برند کارفرمایی خود را تقویت نمایند و از این پلت فرم که بستر مناسبی برای جذب نیروی متخصص است استفاده نمایند.

لینکدین امروز با بیش از 700 میلیون کاربر شبکه اجتماعی برای متخصصان B 2 B است و همچنان بهترین پلت فرم برای ایجاد یک شبکه ارتباطی با متخصصان هر صنعتی است. ضمن اینکه لینکدین از هر شبکه اجتماعی دیگری برای بحث درباره موضوعات داغ مرتبط با فناوری، راهبری و رویداد ها مهم تر است.

حالا در کنار این ویژگی ها استوری به لینکدین اضافه شده و بسیار شبیه به همین امکان در فیس بوک و اینستاگرام است و به کاربر این امکان را می دهد تا محتوای خود را در این بخش منتشر کند که برای 24 ساعت نمایش داده می گردد. بعد از موفقیت اسنپ چت در ارائه امکان استوری و انتشار محتوا برای مدت 24 ساعت، استوری به اینستاگرام رسید.

در ابتدا کاربران، محتوا هایی را در استوری منتشر می کردند که به نظرشان ارزش پست شدن نداشت. اما رفته رفته استوری جای خود را در میان کاربران باز کرد و امروز می توان کاربرانی را دید که به ندرت پستی منتشر می نمایند، اما برنامه مدونی برای انتشار استوری دارند.

درحال حاضر 500 میلیون نفر از کاربران اینستاگرام به صورت روزانه از قابلیت استوری استفاده می نمایند. پلت فرم های دیگری مانند یوتیوب نیز استوری را در اختیار کاربران خود که بیش از 10 هزار دنبال نماینده دارد قرار داده است. پینترست هم این امکان را با عنوان Pins Story ارائه نموده است. به تازگی هم توییتر امکان استوری را با عنوان Fleets در دسترس کاربرانش قرار داده است.

حالا استوری در فیس بوک، اینستاگرام و... دائما توسط کاربران به روز می گردد. اما لینکدین براساس چه نیازی این امکان را در دسترس کاربرانش قرار داده؟ بنا بر اعلام لینکدین، به وسیله امکان استوری کاربران و سازمان ها می توانند تصاویر و فیلم های کوتاهی از زندگی روزمره شغلی خود با دیگران به اشتراک بگذارند.

در دنیای پیش از کووید-19 استفاده از این ویژگی در کنفرانس ها و رویداد های مهم صنایع مختلف شایع بود، اما حالا روابط عمومی ها می توانند استفاده از این امکان را در استراتژی های ارتباطی خود قرار دهند.

استوری در اینستاگرام و فیس بوک یک بستر عالی برای به اشتراک گذاری فیلم ها و تصاویری زنده از زندگی روزمره است. در لینکدین هم می توان چند روز در هفته از استوری استفاده کرد. برای مثال می توان نقل قول یا نظر های کوتاه و تاثیرگذار منتشر کرد.

یا اینکه تصاویری از محیط کار یا روال عادی زندگی شغلی منتشر کرد و افراد هم حوزه و علاقه مند را در جریان امور کاری روزانه قرار داد. فراموش نکنیم با استفاده از استوری خیلی کوتاه و سریع می توان نظر مخاطب را جلب کرد. موضوعات مربوط به پشت صحنه کار و نمایش محیط کار از جمله محتوا های محبوب برای کاربران هستند.

به خصوص کسانی که در لینکدین به دنبال یادگیری کار و حرفه های مورد علاقه شان هستند می توانند از این محتوا ها برای شناخت محیط های شغلی و فضا های سازمان ها و شرکت های مختلف و توضیح وظایف شغلی استفاده نمایند.

افراد متخصص در حوزه های مختلف می توانند از این فرصت برای آشنا کردن علاقه مندان و دنبال نمایندگانشان با فضای کار استفاده نمایند و نکات مفیدی را در استوری ها مطرح نمایند. علاوه بر اشخاص، سازمان ها و شرکت ها هم می توانند با تهیه این نوع محتوا ها به وجهه سازمان خود در ذهن علاقه مندان به حوزه شغلی شان شکل بدهند.

یکی از ترند های مهم تکنولوژی در سال 2020 گرایش به رویداد های مجازی بود؛ ترندی که روابط عمومی ها در ایران کمتر به آن پرداخته اند. حضور یک سخنران از یک سازمان در رویداد های مجازی و حفظ ارتباط با انواع مخاطب می تواند یک راه اثرگذاری برای صندلی سازی راهبری یک برند در صنعتش باشد. کلیپ هایی از این رویداد های مجازی خوراک خوبی برای استوری در لینکدین است.

یک ویژگی جذاب دیگر استوری، امکان پرسش و پاسخ است که از این طریق هم می توان ارتباطی پویا با مخاطب داشت. برای مثال می توان از مخاطبان خواست تا پرسش های خود را درباره یک موضوع خاص مطرح نمایند و توسط یکی از سخنگو های سازمان به آن ها پاسخ داده گردد. این کار را می توان به صورت هفتگی یا ماهانه انجام داد و درباره یک موضوع معین در صنعت یا محصولی جدید و... صحبت کرد.

وقتی کاربر به وسیله اپلیکیشن وارد حساب کاربری خود در لینکدین می گردد، مانند اینستاگرام و فیس بوک در بالای صفحه استوری را می بیند.

معمولا بسیاری از پست ها دیده نمی شوند یا با مشارکت از سوی مخاطبان روبه رو نمی گردد. اما استوری شانس بیشتری برای ایجاد تعامل با کاربران دارد. برای مثال اگر خبر تازه ای درباره یک کسب و کار منتشر شده، بازنشر آن در استوری اتفاق خوبی است.

لینکدین یک پلت فرم حرفه ای برای به اشتراک گذاری نیازمندی های شغلی و البته دستاورد های حرفه ای شخصی است. یک مدیر ارشد در استوری لینکدین خود می تواند از دستاورد های مجموعه اش بگوید یا اگر می خواهد از افرادی در مجموعه اش تقدیر کند، از این امکان صحبت کند. این موارد در تصویری که سخنگو های یک سازمان در ذهن مخاطبان شان می سازند موثر است.

شاید موضوع زمان راه اندازی این امکان توسط لینکدین در دوران همه گیری کووید-19 محل بحث باشد، اما با توجه به اینکه بسیاری از پرسنل سازمان ها این روز ها دورکار هستند، استفاده از استوری در این روز ها به صندلی سازی برند کارفرمایی یاری می نماید.

منبع: فرادید

به "استوری لینکدین؛ بی مصرف یا یک فرصت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استوری لینکدین؛ بی مصرف یا یک فرصت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید