اتصال 18 شهر و 495 روستای خوزستان به طرح آبرسانی غدیر

به گزارش وبلاگ من، معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان گفت: در حال حاضر 18 شهر و 495 روستای استان به طرح آبرسانی غدیر متصل شده است.

اتصال 18 شهر و 495 روستای خوزستان به طرح آبرسانی غدیر

صابر علیدادی معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان گفت: در طرح آبرسانی غدیر ما 10 متر مکعب آب از رودخانه دز و 10 متر مکعب آب از کرخه خواهیم داشت، اما بنا به دلایلی، مهمترین منبع این طرح، دز خواهد بود و این ارتقای بسیار خوبی در کیفیت آبی که به دست مردم می رسد خواهد بود.

او می گوید: طرح غدیر خاصیتی دارد که هم شهر ها و هم روستا ها به آن متصل هستند. یعنی همه 48 روستای هویزه و همه 76 روستای دشت آزادگان و بعلاوه همه 38 روستای حمیدیه و 45 روستای آبادان به طرح متصل شده اند و این طرح به صورتی نیست که فقط به شهر ها برسد.

معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان گفت: با وجود خشکسالی و اینکه حجم آب قابل دسترس در سد ها بسیار کمتر از سال گذشته شده است، اما در امسال نسبت به سال گذشته تنش آب شرب در شهر ها و روستا ها کمتر دیده می گردد.

علیدادی می گوید: یک هزار میلیارد اسناد خزانه تامین شده است و اثرات آن افزایش 100 درصدی کمی و 50 درصد کیفی آب در 26 شهر و1600 روستا دیده شده است. یعنی در خطوط اصلی، آب را به اندازه لازم جاری می کنیم، اما تعدای از شهر ها و روستا ها هنوز به این طرح متصل نشده اند و اتصال آن ها مربوط به شرکت آب و فاضلاب است که بعد از تامین آب باید بتواند آب شهر ها و روستا ها را با سرعت زیادی به خطوط غدیر متصل کند.

شهرستان های اهواز، آبادان، خرمشهر، هویزه، سوسنگرد دشت آزادگان، حمیدیه و شادگان به این طرح متصل هستند و بعلاوه در حال حاضر تقریبا 18 شهر و 495 روستا به طرح متصل شده اند برخی از شهر ها می توانند از دو روش یعنی به وسیله رودخانه و طرح غدیر تامین آب شوند و در زمینه انتقال آب اقدامات لازم در حال انجام است.

طرح هایی که در حال انجام هستند از سال 1389 و سال 1392 شروع شده و تا به امروز ادامه داشته است. طرح غدیر به علت این که 52 درصد جمعیت استان را شامل می گردد مهم ترین طرح آبرسانی در استان خوزستان است.

وبلاگ من خوزستان اهواز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "اتصال 18 شهر و 495 روستای خوزستان به طرح آبرسانی غدیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتصال 18 شهر و 495 روستای خوزستان به طرح آبرسانی غدیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید